Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Kraków z jedną ofertą na 60 tramwajów. Tylko Stadler

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-17 13:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Kraków z jedną ofertą na 60 tramwajów. Tylko Stadler
mat. MPK Kraków
MPK w Krakowie otworzył oferty w przetargu ramowym na dostawy do 60 nowych tramwajów o długości do 37 m. Wystartował jedynie Stadler, który realizuje pojazdy dla Krakwoa w ramach wcześniejszej umowy. Pierwsze dziesięć pojazdów z nowego kontraktu miałoby zostać dostarczone w 2022 r.

Przedmiotem ogłoszonego przed majówką przetargu są dostawy – w ramach umowy ramowej – do 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów przegubowych. Pierwsza umowa realizacyjna będzie obejmować dostawę 10 wagonów. Ostateczna liczba kupowanych tramwajów będzie zależeć m.in. od wysokości pozyskanego dofinansowania unijnego. Długość tramwaju określono na 30-37 m. Tramwaj musi posiadać obszar o obniżonej podłodze, stanowiący co najmniej 85% powierzchni całej podłogi. Dwa tramwaje mają być wyposażone w zasobniki umożliwiające jazdę bez zasilania z sieci trakcyjnej na dystansie do 3 km. Więcej tutaj.

Pierwotnie oferty mieliśmy poznać 19 czerwca, ale termin ten był kilka razy przesuwany. Dokonano też istotne zmiany kryteriów oceny. Ostatecznie oferty poznaliśmy dzisiaj. Pojawiła się tylko jedna oferta. Wystartował jedynie Stadler, który zaproponował pojazdy Tango Kraków Lajkonik 2, wyceniając zlecenie na 619,3 mln zł brutto (cena za jeden tramwaj to 8,371 mln zł netto). Budżet na całość został określony na kwotę 554,7 mln zł brutto. Przetarg ma formułę ramową, co oznacza, że zamawiający nie musi zamawiać wszystkich 60 pojazdów, a tylko pewną pulę – w miarę posiadanych środków. Zakup 10 pojazdów, w ramach zamówienia podstawowego, to wydatek blisko 103 mln zł brutto.

W tej chwli Stadler realizuje dla Krakowa umowę na dostawy 50 nowych tramwajów. Trzyczłonowe pojazdy będą mieć długość 33,4 m. Pierwsze tramwaje mają dotrzeć do stolicy Małopolski na począktu przyszłego roku.

Cała umowa ma zostać zrealizowana do końca 2025 r. Dostawa pierwszego tramwaju, w ramach pierwszej umowy realizacyjnej, nastąpi w ciągu 21 miesięcy od zawarcia umowy ramowej. Następny pojazd przyjedzie w ciągu kolejnych trzech miesięcy. Jeśli umowa zostanie zawarta do końca lutego 2020 r., wszystkie dziesięć pojazdów powinno dotrzeć nie później niż w ostatnim tygodniu czerwca 2022 r. Gdy umowa zostanie podpisana później – to termin określono na listopad 2022 r. Termin dostaw pierwszego tramwaju w ramach kolejnych umów realizacyjnych określono na 14-21 miesięcy. Założono dostawy nie więcej niż trzech wagonów na dwa tygodnie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków wybiera projektanta tramwaju na Azory

Przestrzeń

Kraków wybiera projektanta tramwaju na Azory

Witold Urbanowicz 16 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5