MPK Kraków rozstrzygnęło przetarg na dostawy czterech autobusów klasy midi i zaakceptowało ofertę Solarisa. Druga część postępowania – na leasing autobusów klasy mini – została wcześniej unieważniona.
Długość pojazdu midi określono na 8,5-9,6 m, a szerokość na 2,4-2,55 m. Autobus ma pomieścić min. 60 pasażerów, z czego min. 15 na miejscach siedzących. Wymagane jest minimum jedno stanowisko na wózek. Dopuszczane układy drzwi: 2-2-2 lub 1-2-2 lub1-2-0 lub 1-2-1 (otwierane do wewnątrz lub otwierane odskokowo-przesuwnie na zewnątrz). Moc sinika określono na 135-205 kW.
Wymagana jest niska podłoga na całej powierzchni dla pasażerów stojących – z wejściem na wysokości 340 mm. W pojazdach przewidziano wahadłową „kowbojkę” przy pierwszych drzwiach, ogrzewanie z agregatu grzewczego zasilanego paliwem z głównego zbiornika paliwa autobusu, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację, poręcze ze stali nierdzewnej z punktami LED, okna przesuwne, system informacji pasażerskiej z ekranami LCD i LED oraz automatycznymi zapowiedziami, nagłośnienie, monitoring, biletomat, system emisji reklam.
Oferty poznaliśmy pod koniec października. Wystartowało jedynie konsorcjum firm Solaris i Millenium Leasing z ofertą na kwotę 8,485 mln zł brutto. To więcej, niż zakładał budżet, określony na 7,053 mln zł brutto. Zamawiający postanowił dopłacić i dziś (27 grudnia) zaakceptował ofertę.
Na dostawy przeznaczono maksymalnie pół roku. Okres leasingu to sześć lat. Rata leasingowa będzie ustalana w oparciu o WIBOR 3M + marża, która nie może być wyższa niż 2%. Po ostatniej racie pojazdy przechodzą na własność zamawiającego
Część przetargu dotycząca czterech pojazdów mini została unieważniona jeszcze w listopadzie z powodu braku ofert.
Trwa nowy przetarg.