Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MPK Kraków otworzyło oferty na „elektryki”. Solaris i SOR

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-10-15 14:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Kraków otworzyło oferty na „elektryki”. Solaris i SOR
fot.autobusy elektryczne
Dwie oferty złożono w krakowskim przetargu na cztery autobusy elektryczne. Obie mieszczą się w kwocie jaką Kraków chce na nie wydać. Solaris zaproponował ofertę korzystniejszą cenowo niż SOR, ale cena waży tylko 70 proc. jeśli chodzi o ocenę ofert.

Solaris zaproponował cztery autobusy za 6 240 000 zł netto. Oferta SOR Poland opiewa z kolei na 6 999 600 zł netto. MPK Kraków jest gotowe przeznaczyć na zakupy 7,2 mln zł. – Musimy teraz porównać oferty, bo cena stanowi tylko 70 proc. jeśli chodzi o kryteria oceny ofert. To powinno nastąpić w ciągu kilku dni – tłumaczy rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk.

To już drugi przetarg związany z zakupem autobusów elektrycznych. Poprzedniego nie udało się rozstrzygnąć. Żadna z trzech złożonych ofert nie spełniała wymagań zamawiającego. Konsorcjum Ursusa i AMZ nie wykazało się odpowiednim doświadczeniem. Natomiast pojazdy Solarisa i Rampini nie spełniły wymagań technicznych. To było zaskoczenie, bo pojazdy tych producentów były wcześniej testowane w mieście.

W powtórzonym przetargu zabrakło oferty Rampini. Nie ma też propozycji ze strony Ursusa i AMZ, co dziwi mniej, bo w końcu w ciągu kilku miesięcy konsorcjum nie nabyło doświadczenia, którego brakowało mu w pierwszym przetargu. - Trudno mi komentować, to, kto złożył oferty. Oczekujemy bardzo konkretnego pojazdu i w przetargu startują ci, którzy mogą go nam zaproponować - przyznał Gancarczyk.

Solaris powoli rozszerza swoją ofertę autobusów elektrycznych. Niedawno Warszawa kupiła dziesięć takich pojazdów Z kolei oferta czeskiego SOR-a jest o tyle zaskakująca, że autobusów z tym napędem w Polsce nie ma, choć w zeszłym roku taki pojazd był testowany w kilku polskich miastach, w tym w Krakowie.

W porównaniu z pierwszym przetargiem zmieniło się niewiele, jeśli chodzi o wymagania. Kraków wymaga autobusów ok. 9-metrowych,które muszą mieć możliwość ładowania zarówno metodą plug-in, jak i przez pantograf. 50 proc. komponentów do ich budowy powinno pochodzić z Polski. Pojazdy muszą też być w stanie przejechać 75 km na jednym ładowaniu w warunkach testu SORT-2 (z tym był problem jeśli chodzi o oferty w pierwszym przetargu). Tym razem jednak Kraków jasno określił, że chce pozyskać tylko cztery autobusy, choć poprzednio przetarg dawał możliwość rozszerzenia o piąty.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
SOR chce podgryzać Solarisa nowym designem autobusu

Komunikacja

SOR chce podgryzać Solarisa nowym designem autobusu

Jakub Dybalski 04 kwietnia 2016

Kraków. Będzie piąty elektryczny solaris?

Komunikacja

Kraków. Będzie piąty elektryczny solaris?

Jakub Dybalski 15 grudnia 2015

Kraków wybrał elektryczne Solarisy

Komunikacja

Kraków wybrał elektryczne Solarisy

jd/inf. pras. 21 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5