Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Kraków kupuje kolejne elektryki i ładowarki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Kraków kupuje kolejne elektryki i ładowarki
fot. MPK KrakówElektryk we flocie MPK Kraków
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozpisało przetarg na dostarczenie 5 przegubowych i zeroemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej zasilanych energią elektryczną oraz 5 ładowarek ze złączem plug-in. Zbieranie ofert trwa do 14 marca.

MPK w Krakowie zamierza sfinansować zamówienie z w ramach Inwestycji: „Zeroemisyjny transport zbiorowy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności” z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Zeroemisyjny transport Zielony transport publiczny”. Jednocześnie Zamawiający zapowiada, że może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.

Konstrukcja pojazdów i zastosowane w nich rozwiązania techniczne mają gwarantować co najmniej 12 lat eksploatacji przy założeniu średnio 70 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz być przystosowane do użytkowania w temperaturze od -30°C do +45°C. Autobusy mają być fabrycznie nowe z maksymalnym przebiegiem do 700 kilometrów. Całkowita długość pojazdu ma wynosić od 17,5 do 18,75 metra, szerokość od 2,5 do 2,55 metra o wysokość maksymalnie 3,4 metra. Wymagana liczba miejsc w pojazdach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących. Zamawiający oczekuje, że autobusy będą posiadać czworo drzwi w układzie 2-2-2-2.

Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Maksymalne zużycie energii w warunkach SORT-2 nie może być większe niż 1,35 kWh/km. Urządzenia do magazynowania energii powinny być takiej konstrukcji, aby możliwy był ich jak najdłuższy okres użytkowania, z tym, że w całym okresie gwarancji możliwość magazynowania energii w urządzeniach powinna zapewnić dostęp do użytecznej energii nie mniejszej od 320 kWh. Autobusy mają być wyposażone w urządzenia umożliwiające ładowanie przy pomocy zzłącza plug-in lub pantografu. Do każdego autobusu należy dostarczyć dedykowaną mobilną ładowarkę o mocy co najmniej 80 kW z możliwością jej ograniczania.

Podczas oceny ofert pod uwagę MPK Kraków będzie brało dwa ich aspekty: cenę oferty brutto (65%) oraz specyfikację techniczną ofertowanych pojazdów (35%). Aby natomiast wziąć udział w przetargu potencjalny wykonawca musi przede wszystkim wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawy fabrycznie nowych autobusów zasilanych energią elektryczną będących pojazdami kategorii M3 w zakresie ubiegania się o udzielenie zamówienia w liczbie co najmniej 3 sztuk.

Na ostateczny termin dostarczenia całości zamówienia MPK Kraków wyznaczyło czas maksymalnie do 10 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MAN i Solaris z nowymi umowami

Komunikacja

MAN i Solaris z nowymi umowami

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Komunikacja

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Białystok z dużym zamówieniem na autobusy spalinowe

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Paulina Piziorska 26 lutego 2025

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 05 marca 2025

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Komunikacja

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Paulina Piziorska 24 lutego 2025

Zobacz również:

MAN i Solaris z nowymi umowami

Komunikacja

MAN i Solaris z nowymi umowami

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Komunikacja

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Białystok z dużym zamówieniem na autobusy spalinowe

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Paulina Piziorska 26 lutego 2025

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 05 marca 2025

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Komunikacja

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Paulina Piziorska 24 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x