Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Moskwa: Z KDP do Metra. Zmiany kadrowe po tragicznym wykolejeniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kommiersant.ru / wu

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Moskwa: Z KDP do Metra. Zmiany kadrowe po tragicznym wykolejeniu
fot. WUstacja Elektrozawdoskaja
Władze miasta odwołały wczoraj (22 lipca) Iwana Biesiedina z funkcji szefa Metra Moskiewskiego. Zastąpi go Dmitrij Piegow, który do tej pory kierował działem KDP w Rosyjskich Kolejach. Zmiany kadrowe są pokłosiem niedawnego wykolejenia pociągu metra, w którym śmierć poniosły 23 osoby, a ponad 200 zostało rannych.

Iwan Biesiedin kierował moskiewskim metrem od 2011 r., wcześniej natomiast był szefem kolei w Obwodzie Kaliningradzkim. Po niedawnym tragicznym wykolejeniu pociągu metra władze miasta postanowiły go odwołać z tej funkcji. – W metrze odmładzany jest park taborowy, rosną fundusze na inwestycje, zmniejsza się liczba awarii technicznych. Niemniej jednak ostatnia tragedia przekreśliła tę ogromną pracę – mówi Sergiej Sobianin, mer Moskwy.

Przywrócić wiarę w metro

Nowym szefem Metra został 41-letni Dmitrij Piegow. Jak wskazał mer Moskwy, posiada on „ogromne doświadczenie w zakresie zarządzania” i przeszedł daleką drogę od pomocnika maszynisty do kierowania „jednym z bardziej perspektywicznych działów RŻD”. Piegow skończył w 1997 r. Petersburski Państwowy Uniwersytet Transportowy, w 2008 r. natomiast studiował zarządzanie biznesem na Bałtyckim Państwowym Uniwersytecie Technicznym. Od 2004 r. kierował zapleczem technicznym i elektrowozownią Sankt Petersburg Moskowskoje, w 2009 r. został naczelnikiem Północno-Zachodniej Dyrekcji Kolei Dużych Prędkości w RŻD. Rok później został dyrektorem tego samego działu, tyle że na szczeblu federalnym.

Eksperci chwalą Piegowa. Jak mówi Michaił Blinkin, dyrektor Instytutu Ekonomii Transportu i Polityki Transportowej, kadrowe rezerwy na podobne stanowiska znajdują tylko w RŻD. Nowego naczelnika scharakteryzował jako osobę otwartą na nowoczesne rozwiązania techniczne i najmniej konserwatywną z całego RŻD. Michaił Burmistrow, szef agencji Infoline-Analityka, przypomniał, że Piegow odpowiadał za jeden z najbardziej złożonych projektów z punktu widzenia bezpieczeństwa, czyli szybkie pociągi Sapsan. Jako przykład przywołuje też udaną organizację ruchu pociągów „Łastoczka” („Jaskółka”) w czasie igrzysk w Soczi.

Sergiej Sobianin, mer Moskwy, postawił przed nowym szefem Metra Moskiewskiego niezwykle ambitne zadania. Ma „przywrócić wiarę moskwian w metro” i „wykazać, że moskiewskie metro jest najbezpieczniejsze i najbardziej niezawodne na świecie”. Piegow zapowiedział już dokładny przegląd metra pod kątem słabych punktów i bezpieczeństwa.

Czterech aresztowanych

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło we wtorek 15 lipca w godzinach porannego szczytu na obleganej granatowej linii moskiewskiego metra (linia Arbacko-Pokrowska) na odcinku Park Pobiedy – Sławianskij Bulwar. W wyniku wykolejenia kilku wagonów i uderzenia składu o ścianę tunelu śmierć poniosły 23 osoby, a 217 osób zostało rannych.

Za przyczynę wykolejenia uważa się wadliwy i niezabezpieczony rozjazd w kierunku powstającej odnogi linii metra. Jego montaż zakończył się dobę wcześniej, jednak budowniczowie podłączyli go za pomocą zwykłego, tymczasowego okablowania, które nie wytrzymało drgań powodowanych przez składy w ruchu. Nie zablokowali też, co nakazują instrukcje obowiązujące w metrze, możliwości przestawienia jeszcze nieeksploatowanej zwrotnicy.

Aresztowano już w tej sprawie cztery osoby. Jako pierwszych zatrzymano mistrza służby torów i jego pomocnika. Teraz dołączył do nich dyrektor produkcji podwykonawczej firmy Speckonstrukcja, który był odpowiedzialny za prace przy felernym rozjeździe. Czwartą zatrzymaną osobą jest zastępcza naczelnika odcinka remontu torów w Moskiewskim Metrze, który dopuścił do niezabezpieczenia rozjazdu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Radziecka Białoruś wróciła do metra moskiewskiego

Przestrzeń

Radziecka Białoruś wróciła do metra moskiewskiego

Witold Urbanowicz 12 września 2021

Metro w Moskwie wróciło do 80% napełnienia

Przestrzeń

Metro w Moskwie wróciło do 80% napełnienia

Witold Urbanowicz 01 kwietnia 2021

Moskwa obniżyła średnią wieku taboru metra do 15 lat

Komunikacja

W moskiewskim metrze pracę zaczęły pierwsze maszynistki

Komunikacja

Moskwa czasowo zniosła bilety ulgowe

Komunikacja

Moskwa czasowo zniosła bilety ulgowe

Witold Urbanowicz 29 marca 2020

Metro Moskiewskie wprowadza do ruchu pociągi nowej generacji

Przestrzeń

Zobacz również:

Radziecka Białoruś wróciła do metra moskiewskiego

Przestrzeń

Radziecka Białoruś wróciła do metra moskiewskiego

Witold Urbanowicz 12 września 2021

Metro w Moskwie wróciło do 80% napełnienia

Przestrzeń

Metro w Moskwie wróciło do 80% napełnienia

Witold Urbanowicz 01 kwietnia 2021

Moskwa obniżyła średnią wieku taboru metra do 15 lat

Komunikacja

W moskiewskim metrze pracę zaczęły pierwsze maszynistki

Komunikacja

Moskwa czasowo zniosła bilety ulgowe

Komunikacja

Moskwa czasowo zniosła bilety ulgowe

Witold Urbanowicz 29 marca 2020

Metro Moskiewskie wprowadza do ruchu pociągi nowej generacji

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5