Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-07 17:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
fot. biuro prasowe burmistrza Moskwy
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
Moskwa prezentuje nowe pociągi metra [zdjęcia]
W Moskwie odbyła się prezentacja nowego składu metra „Moskwa 2020”. Nowy pociąg charakteryzuje się m.in. szerszymi drzwiami i przejściami między wagonami, interaktywnymi ekranami, a także znacznie zwiększoną liczbą portów USB. W ciągu najbliższych trzech lat stolica Rosji planuje wprowadzić do ruchu ok. 1300 takich wagonów.

Prezentacja wagonów odbyła się w święto miasta, które przypadło na pierwszą sobotę wrzesnia. – Obecnie 60 procent parku taborowego metra to nowe pociągi. Różne typy, różne generacje, ale to są nowe pociągi. A dziś prezentujemy zupełnie nowy pojazd „Moskwa 2020”, który pod względem parametrów jest znacznie lepszy od poprzednich pociągów. Za trzy lata powinniśmy otrzymać około 1300 wagonów tej serii, dzięki czemu flota moskiewskiego metra będzie składać się już w 80% z nowych pociągów – mówi Sergiej Sobianin, burmistrz Moskwy. Pociągi skierowane zostaną do obsługi linii Kolcewaja, Bolszaja Kolcewaja i Kałużsko-Riżskaja. Do 2023 r. średni wiek wagonów moskiewskiego metra zmniejszy się z 15 do 10 lat.

Nowe pociągi charakteryzują się znacznie poprawionymi parametrami, jeżeli chodzi o komfort podróży. Szerokość drzwi zwiększono ze 1400 mm do 1600 mm, a szerokość przejść między wagonami – ze 1020 mm do 1600 mm. Zastosowano rozbudowany system informacji pasażerskiej – z ekranami LCD nad drzwiami (56 cali) i pod sufitem (20 cali) oraz dotykowymi wyświetlaczami na ścianach (27 cali), a także bocznymi wyświetlaczami zewnętrznymi. Ekrany, dzięki wysokiej rozdzielczości obrazu, mają być dobrze widoczne. Zwiększono też liczbę portów USB ze 72 do 368 dla ośmiowagonowego składu (znajdują się przy każdym siedzeniu).

Pociągi charakteryzują się zmienioną stylistyką czoła i wnętrza. W środku zrezygnowano z koloru niebieskiego na rzecz – jak określa to Moskwa – „różowego złota”. Ten odcień widoczny będzie w poręczach i siedzeniach. Miejsca siedzące przy drzwiach będą oddzielone od przestrzeni dla pasażerów stojących za pomocą szyby. Zastosowano antypoślizgową wykładzinę. Nowością jest oświetlenie wewnętrzne LED pod siedzeniami i nad oknami w kolorze danej linii. Przewidziano też rozbudowany system monitoringu z obrazem przekazywanym w czasie rzeczywistym do centrum kontroli. Pojazdy będą też wyposażone w automatyczny system dezynfekcji powietrza w oparciu o kompaktowe urządzenia wykorzystujące bakteriobójcze lampy ultrafioletowe.

Zastosowane zostaną drzwi przesuwne, a konstrukcja ich napędu ma być bardziej niezawodna. Zamontowane zostaną LED-owe paski, które będą sygnalizować pasażerom otwieranie i zamykanie drzwi. Drzwi będą w całości przeszklone, co zwiększy poczucie przestronności i otwartości wnętrz.

Maszynista będzie mógł wejść do kabiny za pomocą indywidualnej karty dostępu, która służy również do uruchomienia zintegrowanego systemu sterowania. W środku pojawiły się panoramiczne monitory dotykowe, które mają charakteryzować się zwiększoną ergonomią. Fotel wyposażono w możliwość regulacji wysokości siedziska i podłokietników, istnieje też możliwość zmiany pozycji oparcia. Dodatkowo istnieje system regulacji podparcia lędźwiowego oraz trzy tryby sztywności układu amortyzacji. Fotel jest podgrzewany, podobnie jak przednia szyba i podnóżek. Zapewnione mają być systemy inteligentnego wsparcia z wizualną i dźwiękową informacją o usterkach i pracy wszystkich systemów. W przypadku awarii pociąg sam wskaże maszyniście najlepsze wyjście z sytuacji. Dodatkowo kabina przystosowana jest do systemu „Antysen”, który monitoruje stan maszynisty podczas jazdy pociągu. W kabinie maszynisty zainstalowane są cztery kamery monitorujące sytuację w kabinie, tor, pracę maszynisty, strefę sprzęgu.

Produkcją pociągów zajmie się Metrowagonmasz. Wagony będą powstawać pod Moskwą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zespół Zahy Hadid zaprojektuje stację metra w Moskwie

Przestrzeń

Zespół Zahy Hadid zaprojektuje stację metra w Moskwie

Witold Urbanowicz 06 września 2020

Metro Moskiewskie kupuje 1360 wagonów

Komunikacja

Metro Moskiewskie kupuje 1360 wagonów

Witold Urbanowicz 24 czerwca 2020

Moskwa czasowo zniosła bilety ulgowe

Komunikacja

Moskwa czasowo zniosła bilety ulgowe

Witold Urbanowicz 29 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5