Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Morawiecki w Medcomie: Rusza epopeja technologicznego rozwoju

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Morawiecki w Medcomie: Rusza epopeja technologicznego rozwoju
fot. Michał Szymajda, Rynek KolejowyMateusz Morawiecki z ładowarką elektryczną do autobusów
10 lutego warszawski Medcom odwiedził wicepremier oraz minister finansów i rozwoju Mateusz Morawiecki. Dla zarządu Medcomu była to okazja do przedstawienia osiągnięć zakładu.

Premier Morawiecki interesował się zwłaszcza tymi aspektami działalności warszawskiego producenta, które dotyczą projektów wyjątkowo innowacyjnych. W tym kontekście pytał m.in. o systemy odzysku energii, które zainstalowano w 50 tramwajach Pesa Jazz i Pesa Jazz Duo, które od połowy 2015 roku kursują po warszawskich ulicach. Okazuje się, że ich zastosowanie może w sposób zdecydowany obniżyć koszty działalności przewoźnika, którym w tym wypadku są Tramwaje Warszawskie.

– Dzięki naszym urządzeniom udaje się magazynować i odzyskiwać energię elektryczną przy hamowaniu pojazdów. Jako producent deklarujemy, że nasze najnowsze urządzenia pozwalają na odzysk od 25 do 30% pobranej energii, a z doświadczeń eksploatacyjnych Tramwajów Warszawskich wynika, że ten pierwszy parametr jest spełniony – mówił podczas prezentacji wiceprezes Medcomu Piotr Wroński, który dodał, że podane oszczędności mierzone są w stosunku do nowoczesnych tramwajów, a nie do wycofywanych starych pociągów.

– Oznacza to, że gdyby Tramwaje Warszawskie wymieniły cały swój tabor na taki, w którym możliwy będzie odzysk energii, rachunki za nią spadły by właśnie o blisko 25% – dodał Piotr Wroński. Istotna informacja w związku z tym dotyczy tego, że w olbrzymim przetargu na tramwaje, który właśnie ogłosił warszawski przewoźnik, producent, który je dostarczy, musi zadbać o to, by zostały wyposażone w system rekuperacji z superkondensatorami.

– Innym przewoźnikiem, który zyskał na systemach odzyskiwania energii elektrycznej jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, gdzie dzięki naszym systemom firma ta straciła status odbiorcy priorytetowego w miejskim zakładzie energetycznym, z czego oczywiście jest zadowolona – powiedział z uśmiechem Wroński.

Mateusz Morawiecki zainteresował się także ładowarkami elektrycznymi, które produkuje Medcom, a bez których zapewne nie wystartuje ambitny projekt miejskiej e-mobilności, dzięki któremu na polskich ulicach ma zacząć jeździć nawet 1000 elektrobusów, o czym piszemy tutaj.

Kolejowo-autobusowe elektryczne projekty Medcomu

– Bierzemy aktywny udział w programie E-Bus, mamy już doświadczenie przy budowie elektrycznych urządzeń napędowych dla autobusu Solaris Electric 12, który został nagrodzony najważniejszą nagrodą w branży – Bus of the Year 2017. Co prawda jeszcze nie produkujemy baterii do pojazdów, ale rozważamy taką możliwość – mówił wicepremierowi przedstawiciel firmy.

– Współpraca w ramach programu E-Bus i InnoTabor, czyli innowacyjnych rozwiązań w przemyśle elektroenergetycznym dla pojazdów komunikacji miejskiej i szynowych, to jest coś w czym Polska może się specjalizować. Zależy nam na takich firmach jak Medcom, gdzie polski zakład jest dostawcą urządzeń wysoko zaawansowanych technologicznie. Myślę, że jesteśmy na początku epopei technologicznego rozwoju Polski – powiedział po spotkaniu minister Morawiecki.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pandemia jak ruch drogowy?

Przestrzeń

Pandemia jak ruch drogowy?

simetra 14 października 2020

Jan Mencwel: Premierze, nie wystaw pieszych do wiatru

Felietony i komentarze

Morawiecki w expose: Wprowadzimy pierwszeństwo pieszych przed przejściem

Prawo & Finanse

Mateusz Morawiecki: Należy rozważyć 30 km/h w okolicach szkół

Prawo & Finanse

Morawiecki: Niemcy są wzorem wsparcia eksportu

Prawo & Finanse

Morawiecki: Niemcy są wzorem wsparcia eksportu

Jakub Madrjas 19 czerwca 2016

Solaris i Ursus o propozycjach Morawieckiego: Dobry kierunek

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pandemia jak ruch drogowy?

Przestrzeń

Pandemia jak ruch drogowy?

simetra 14 października 2020

Jan Mencwel: Premierze, nie wystaw pieszych do wiatru

Felietony i komentarze

Morawiecki w expose: Wprowadzimy pierwszeństwo pieszych przed przejściem

Prawo & Finanse

Mateusz Morawiecki: Należy rozważyć 30 km/h w okolicach szkół

Prawo & Finanse

Morawiecki: Niemcy są wzorem wsparcia eksportu

Prawo & Finanse

Morawiecki: Niemcy są wzorem wsparcia eksportu

Jakub Madrjas 19 czerwca 2016

Solaris i Ursus o propozycjach Morawieckiego: Dobry kierunek

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5