Partnerzy serwisu:
Mobilność

Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2018-10-28 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko
fot. Siemens Mobility
Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko
Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko
Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko
Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko
Siemens Mobility wspólnie z Instytutem Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności, Politechniką w Monachium oraz firmami niemieckimi IAV, UTB i Emm rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów w kampusie Siemensa w Monachium-Perlach. Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na symulację ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W projekcie biorą udział m.in. autonomiczny samochód i autobus.

Partnerzy projektu będą pracować wspólnie nad współzależnościami między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i autonomicznymi pojazdami elektrycznymi. Do projektu zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojazdów: wysoce zautomatyzowany samochód jednoosobowy oraz autobus. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie będą wyposażone w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu całej drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.

- Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest kluczowym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim - powiedział Michael Peter, szef spółki Siemens Mobility.

Partnerzy projektu będą demonstrować sposoby w jaki autonomiczne pojazdy mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i przepustowość na ulicach podczas pracy na najwyższym, piątym, poziomie autonomii, bez żadnych interwencji ze strony kierowcy. W tym celu inteligentna infrastruktura Siemens Mobility będzie nieustannie przekazywać informacje pojazdom na temat sytuacji na drodze i innych pojazdach na trasie. To podejście pomaga pojazdom autonomicznym poruszać się w skomplikowanych sytuacjach na drodze oraz w miejscach, w których trudno monitorować ruch lub podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Dzięki wsparciu z zewnątrz, monitorowany obszar wokół pojazdu może być znacznie zwiększony.

Inteligentna infrastruktura pozwala pojazdom na szybsze identyfikowanie potencjalnych zagrożeń i odpowiednią reakcję. W rezultacie zintegrowany system pomaga optymalizować ruch uliczny. Komunikacja na linii pojazd-infrastruktura (V2I) działa na zasadzie ustandaryzowanego i gruntownie przetestowanego systemu WLANp (ITS-G5). Cały system jest wspierany rozwiązaniami programowymi, które pozwalają kontrolerowi ruchu w centrali na lepszy monitoring sytuacji drogowych oraz ewentualną interwencję. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Dla większej wygody pasażerowie mogą ściągnąć plan podróży pojazdu autonomicznego poprzez specjalną aplikację.

Projekt umożliwia ściślejszą współpracę ekspertów z różnych dziedzin. Instytut Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności (IKEM) zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z korzystaniem z pojazdów autonomicznych. Politechnika w Monachium stosuje bardzo drobiazgowe symulacje mające na celu badanie wpływu autonomicznych uczestników ruchu na komunikację drogową. IAV pracuje nad prototypem wahadłowego pojazdu autonomicznego. Biuro projektowe UTB z siedzibą w Berlinie bada reakcje ludności na pojazdy autonomiczne i w jaki sposób nowe technologie muszą być modyfikowane pod tym względem. Emm Solutions GmbH dostarcza wysoce zautomatyzowany pojazd elektryczny ILO1, który może pomóc w monitoringu, geo-lokalizacji pojazdów oraz w zarządzaniu komunikacją między infrastrukturą oraz pojazdami. Zachowania kierowców również zostaną włączone do symulacji. Siemens Mobility odpowiada za integrację projektu oraz infrastrukturę drogową oraz usługi w chmurze. Spółka również oceni różne potencjalne modele biznesowe i operacyjne.

Zapewnienie odpowiedniego spektrum zrównoważonej mobilności jest kluczowym zadaniem miast i władz samorządowych. Projekty tego typu są finansowane przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMU). Projekt ma celu rozwój systemu, który zapewnia możliwość korzystania z pojazdów autonomicznych na pierwszych i ostatnich odcinkach tras, które obecnie są często zaniedbywane.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Prezes Evobusa: Nikt nie wie, czy ludzie zgodzą się na autonomizację

Mobilność

Prezes Evobusa: Nikt nie wie, czy ludzie zgodzą się na autonomizację

Jakub Dybalski 27 października 2018

Wielka Brytania. Stagecoach testuje duży autobus autonomiczny

Komunikacja

Wielka Brytania. Stagecoach testuje duży autobus autonomiczny

Jakub Dybalski 21 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5