Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-11-19 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
fot. UM Poznań
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans zaprezentował Gammę – w pełni niskopodłogowy tramwaj
Modertrans, spółka-córka MPK Poznań, zaprezentował w piątek (18 listopada) od dawna wyczekiwany tramwaj Gamma. Ten prototypowy na razie pojazd to pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj w ofercie przewoźnika. Czy podbije Poznań?

Do tej pory producent, istniejący od 11 lat i należący do MPK Poznań, oferował jednoczłonowe i wysokopodłogowe Alfy, powstałe w wyniku modernizacji starych stopiątek oraz częściowo niskopodłogowe Bety. Pojazdy wyprodukowane bądź zmodernizowane przez Modertrans spotkać można w Gdańsku, Poznaniu, Elblągu, Szczecinie, Wrocławiu i aglomeracji śląskiej.

W piątek (18 listopada) rodzinę oferowanych pojazdów wzbogaciła już od dawna zapowiadana Gamma. – W Poznaniu jest już produkowany samochód roku i autobus roku. Mam nadzieję, że do tych dwóch pojazdów dołączy wkrótce Moderus Gamma jako tramwaj roku – powiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Tramwaj o długości 32 metrów jest w pełni niskopodłogowy, co osiągnięto dzięki rezygnacji z klasycznych osi. Zastosowano w nim układ poziomujący, którego celem jest utrzymanie stałej wysokości podłogi, niezależnie od napełnienia. Pojazd posiada też kondensatory, magazynujące energię odzyskaną podczas hamowania.

Pojazd może zabrać 244 pasażerów, w tym 63 na stałych miejscach siedzących oraz trzech rozkładanych fotelach. Wnętrze wyposażono m.in., w klimatyzację oraz ładowarki USB. W kabinie motorniczego znajdują się natomiast wielofunkcyjne panele dotykowe, nastawnik jazdy zintegrowany z fotelem i przyciski w podłokietniku.


fot. UM Poznań

Tramwaj powstał w ramach programu Demonstrator+, organizowanego przez NCBiR i zakładającego wsparcie badań naukowych i prac rozwojowych w skali demonstracyjnej. – Podczas realizacji projektu Moderus Gamma połączyliśmy wiedzę i doświadczenie naszej firmy oraz Politechniki Poznańskiej. Jest to kolejny projekt badawczo-rozwojowy, w którym zastosowanie znalazły nowoczesne technologie. Tworząc konsorcjum z jednostką badawczą, chcieliśmy stworzyć produkt, który jest nie tylko funkcjonalny, ale również innowacyjny – mówił Jarosław Bakinowski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. pojazdów szynowych Modertrans Poznań.

Wartość projektu „Innowacyjny tramwaj miejski” to ponad 14 mln zł. Dofinansowanie z funduszy unijnych i NCBiR-u przekracza 5,6 mln zł.

Niebawem mija termin w przetargu MPK Poznań na dostawę 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 tramwajów dwukierunkowych. Tramwaje muszą posiadać minimum 60% niskiej podłogi. W postępowaniu mogą brać firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej 15 częściowo bądź całkowicie niskopodłogowych tramwajów o długości przekraczającej 28 metrów. Teraz również Modertrans, mający już w ofercie pojazd w pełni niskopodłogowy, będzie mógł wystartować w postępowaniu.


fot. UM Poznań

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W tym roku całkowicie niskopodłogowy tramwaj Modertransu

Komunikacja

W tym roku całkowicie niskopodłogowy tramwaj Modertransu

Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2016

Poznań. 111 nowych tramwajów do 2021 r. Pięć nowych tras

Komunikacja

Poznań. 111 nowych tramwajów do 2021 r. Pięć nowych tras

Witold Urbanowicz 10 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5