Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
18-11-2021
Ostatnia modyfikacja:
25-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Stare analogowe urządzenia sterowania ruchem, które pamiętają jeszcze uruchomienie pierwszej linii niemal trzy dekady temu, odchodzą w przeszłość. Czas na cyfrowe urządzenia, światłowody i liczniki osi.

Otwarta w 1995 roku pierwsza linia warszawskiego metra jest stale modernizowana. Obecnie wymieniane są urządzenia sterowania ruchem pociągów (SRP), służące do obrazowania sytuacji ruchowej. Oparte na analogowych przekaźnikach tzw. plany świetlne pokazywały zajętość toru na specjalnej tablicy przypominającej dziś bardziej eksponat w muzeum techniki. Teraz zajętość toru będzie obrazowana za pomocą zamontowanych w torowisku liczników osi i wyświetlana na monitorze komputera, gdzie ilość danych można wygodnie skonfigurować. Ostatnie trzy stacje, na których znajdowały się jeszcze plany świetlne: Wierzbno, Racławicka i Pole Mokotowskie, przechodzą na nowoczesne SRP.

Nowoczesne urządzenia dużo dokładniej pokazują sytuację w tunelach, dlatego dyżurni ruchu mogą łatwiej zorientować się w bieżącej sytuacji ruchowej i szybciej podejmować kluczowe decyzje w sytuacjach awaryjnych. Dodatkowo dawne plany świetlne pokazywały zajętość toru jedynie na niedużym obszarze stacji i pobliskich tunelach – natomiast system oparty na licznikach osi umożliwia wgląd do sytuacji na całej linii niezależnie od lokalizacji komputera.

Modernizowanie linii M1 ma duże znaczenie przy eksploatacji i serwisowaniu urządzeń. Pracownikom metra łatwiej i sprawniej będzie serwisować urządzenia jednego typu na obu liniach niż na dwóch różnych systemach, wymagających innych typów narzędzi i wiedzy.

Prace związane z przebudową urządzeń sterownia ruchem pojazdów w metrze prowadzone są od 2009 roku. Wcześniej zmodernizowane zostały odcinki Kabaty – Stokłosy oraz Stokłosy – Wilanowska. Koszt tegorocznego przedsięwzięcia to niemal 5 mln zł netto.

Od piątku 19 listopada od godz. 18 do niedzieli 21 listopada wstrzymany będzie ruch pociągów metra między stacjami Kabaty i Świętokrzyska. Więcej o utrudnieniach piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Ströer „zmodernizuje” reklamy na wszystkich stacjach I linii

Przestrzeń

Ströer „zmodernizuje” reklamy na wszystkich stacjach I linii

Witold Urbanowicz 26 października 2022

Metro: Rozpoczęła się wymiana schodów na Politechnice

Przestrzeń

Metro: Rozpoczęła się wymiana schodów na Politechnice

Witold Urbanowicz 08 października 2022

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Ströer „zmodernizuje” reklamy na wszystkich stacjach I linii

Przestrzeń

Ströer „zmodernizuje” reklamy na wszystkich stacjach I linii

Witold Urbanowicz 26 października 2022

Metro: Rozpoczęła się wymiana schodów na Politechnice

Przestrzeń

Metro: Rozpoczęła się wymiana schodów na Politechnice

Witold Urbanowicz 08 października 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5