Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-11-18 10:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
fot. MW
Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
Modernizacja I linii metra: Od technologii analogowej do cyfrowej
Stare analogowe urządzenia sterowania ruchem, które pamiętają jeszcze uruchomienie pierwszej linii niemal trzy dekady temu, odchodzą w przeszłość. Czas na cyfrowe urządzenia, światłowody i liczniki osi.

Otwarta w 1995 roku pierwsza linia warszawskiego metra jest stale modernizowana. Obecnie wymieniane są urządzenia sterowania ruchem pociągów (SRP), służące do obrazowania sytuacji ruchowej. Oparte na analogowych przekaźnikach tzw. plany świetlne pokazywały zajętość toru na specjalnej tablicy przypominającej dziś bardziej eksponat w muzeum techniki. Teraz zajętość toru będzie obrazowana za pomocą zamontowanych w torowisku liczników osi i wyświetlana na monitorze komputera, gdzie ilość danych można wygodnie skonfigurować. Ostatnie trzy stacje, na których znajdowały się jeszcze plany świetlne: Wierzbno, Racławicka i Pole Mokotowskie, przechodzą na nowoczesne SRP.

Nowoczesne urządzenia dużo dokładniej pokazują sytuację w tunelach, dlatego dyżurni ruchu mogą łatwiej zorientować się w bieżącej sytuacji ruchowej i szybciej podejmować kluczowe decyzje w sytuacjach awaryjnych. Dodatkowo dawne plany świetlne pokazywały zajętość toru jedynie na niedużym obszarze stacji i pobliskich tunelach – natomiast system oparty na licznikach osi umożliwia wgląd do sytuacji na całej linii niezależnie od lokalizacji komputera.

Modernizowanie linii M1 ma duże znaczenie przy eksploatacji i serwisowaniu urządzeń. Pracownikom metra łatwiej i sprawniej będzie serwisować urządzenia jednego typu na obu liniach niż na dwóch różnych systemach, wymagających innych typów narzędzi i wiedzy.

Prace związane z przebudową urządzeń sterownia ruchem pojazdów w metrze prowadzone są od 2009 roku. Wcześniej zmodernizowane zostały odcinki Kabaty – Stokłosy oraz Stokłosy – Wilanowska. Koszt tegorocznego przedsięwzięcia to niemal 5 mln zł netto.

Od piątku 19 listopada od godz. 18 do niedzieli 21 listopada wstrzymany będzie ruch pociągów metra między stacjami Kabaty i Świętokrzyska. Więcej o utrudnieniach piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na skróconej trasie

Komunikacja

Metro na skróconej trasie

inf. pras oprac. JM 08 listopada 2021

Metro: I linia wkracza w fazę remontów i modernizacji

Komunikacja

Metro: I linia wkracza w fazę remontów i modernizacji

Witold Urbanowicz 04 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5