Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MJN: Buspasy są tanie, szybkie i bezpieczne. Soszyński: Nie kosztem kierowców

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-25 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MJN: Buspasy są tanie, szybkie i bezpieczne. Soszyński: Nie kosztem kierowców
fot. MJNJan Mencwel prezentuje propozycje Robertowi Soszyńskiemu
Miasto Jest Nasze powtórzyło swoje postulaty związane z wytyczeniem sieci buspasów w Warszawie, które w łatwy i szybki sposób ułatwiłyby podróżowanie komunikacją miejską. Aktywiści natknęli się na wiceprezydenta Roberta Soszyńskiego, który swoim samochodem przyjechał właśnie do ratusza. Ten wskazał, że priorytetem powinny być buspasy na Puławskiej i Pułkowej – pod warunkiem, że za bardzo nie ucierpią na tym zwykli kierowcy.

Z ideą sieci buspasów Miasto Jest Nasze szło do ostatnich wyborów. Stowarzyszenie tematu nie zostawia. – Wytyczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla rozwoju komunikacji publicznej w Warszawie. To autobusy – nie metro, czy tramwaje – przewożą najwięcej pasażerów, a są narażone na stanie w kilometrowych korkach – podkreśla Justyna Kościńska z MJN. Jak dodaje, przepustowość jednego buspasa – licząc przewiezionych podróżnych – odpowiada czterem pasom ruchu dla samochodów. – Utrzymanie szerokich ulic bez buspasów to niegospodarność – przekonuje Kościńska.

– Chcemy wyznaczyć buspasy na najważniejszych ulicach – najczęściej tam, gdzie są trzy bądź cztery pasy ruchu. Kluczowe są buspasy na ulicach wlotowych, musimy dać ludziom alternatywę, tym bardziej, że każdego dnia granice Warszawy przekracza 500 tys. aut – przypomina Dawid Dureyko z MJN. W tym kontekście wymienia buspasy na Puławskiej z Piaseczna, na Marymonckiej i Pułkowej z Łomianek oraz na Radzymińskiej z Marek. – Bardzo ważny jest buspas na al. Wilanowskiej. Do tego Czerniakowska, Marszałkowska, Prymasa Tysiąclecia, brakuje fragmentu na Sobieskiego – wylicza Dureyko.

Stowarzyszenie podkreśla, że buspasy można łatwo wytyczyć – potrzeba tylko woli politycznej. – Buspasy są tanie, szybkie i bezpieczne. Wystarczy kubeł farby. Przykładowo buspas do Łomianek to koszt 8 mln zł, co jest śmieszną kwotą przy budowie metra. Za 50 mln zł, które kosztowało poszerzenie Marynarskiej, moglibyśmy wytyczyć całą sieć buspasów – mówi Jan Mencwel, szef MJN. W tej chwili w mieście trwają analizy ws. buspasa na Marymonckiej, Pułkowej i Kolejowej. Pomysł zakłada dobudowę buspasa – jako nowego pasa ruchu – przy okazji realizacji drogi rowerowej. Gorzej z Puławską, gdzie pas dla autobusów miałby – według deklaracji miasta – zostać wytyczony dopiero po rozbudowie układu dróg ekspresowych. Tymczasem perspektywa realizacji „Puławskiej BIS” cały czas oddala się.

Postulaty przeszłyby być może bez echa, gdyby nie dosyć osobliwe spotkanie. Aktywiści, prezentujący swoje postulaty, natknęli się na wiceprezydenta Roberta Soszyńskiego, który swoim mercedesem przyjechał właśnie do pracy. Dopytywany przez przedstawicieli MJN o priorytety, wskazał dojazd z Łomianek i Piaseczna. Zaznaczył zarazem, że wymaga to analiz i poprawa komunikacji nie powinna odbyć się kosztem przepustowości dla kierowców.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Powstanie nowy buspas na ul. Podwale

Przestrzeń

Wrocław: Powstanie nowy buspas na ul. Podwale

Redakcja 18 lipca 2019

Dublin kupi 600 autobusów i wytyczy dla nich 16 korytarzy

Przestrzeń

Dublin kupi 600 autobusów i wytyczy dla nich 16 korytarzy

Jakub Dybalski 21 lipca 2019

Wrocław wybuduje buspasy na dziewięciu ulicach

Komunikacja

Wrocław wybuduje buspasy na dziewięciu ulicach

jd/inf. pras. 15 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5