Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mistrzostwa kierowców warszawskich autobusów [ZDJĘCIA]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Nagłe hamowanie z omijaniem przeszkody, slalom na wzniesieniu i przejazd po płycie poślizgowej – to niektóre z konkurencji, w jakich zmagali się prowadzący warszawskie autobusy. W Dniu Kierowcy Zawodowego (13 maja) na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy ITS Michalczewski w Jastrzębiu koło Radomia odbyły się Pierwsze Mistrzostwa Kierowców Warszawskiego Transportu Publicznego. .tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}

Najlepszym kierowcą okazał się pracownik Arriva Polska – Adam Zaręba. Drugie i trzecie miejsce zajęli przedstawiciele Miejskich Zakładów Autobusowych: Jarosław Regulski i Marek Kluczyński. Nagrodą dla zwycięzcy – oprócz tytułu mistrza, pucharu i bonów podarunkowych – będzie bezpłatny udział w szkoleniu doskonalenia techniki jazdy na autodromie.

Zdrowa rywalizacja na torze

Zdobywca drugiego miejsca pracuje w zajezdni Kleszczowa. Prowadzi autobusy już 30 lat. – Slalom bramkowy na wzniesieniu był dość trudny. Trzeba było wykazać się dużą precyzją. Bramki były ustawione na tyle ciasno, że przejazd bez cofania wydawał się niemożliwy – oceniał tuż po zakończeniu próby. – W ruchu miejskim nieraz musimy używać podobnych umiejętności, jadąc ciasną ulicą z licznie zaparkowanymi samochodami oraz innymi przeszkodami. Nie uniknąłem jednak przewrócenia dwóch pachołków – przyznał pan Jarosław.

W zawodach wzięli udział reprezentanci wszystkich operatorów – zarówno MZA, jak i ajentów. Jedynie PKS Grodzisk w ostatniej chwili wycofał się z imprezy z powodu problemów kadrowych. Każdy z przewoźników (i każda z zajezdni MZA) mógł zgłosić 3 lub 4 osoby. Łącznie w szranki stanęło 27 kierowców obojga płci, podzielonych na 5 grup.

Imprezę zorganizował warszawski Zarząd Transportu Miejskiego pod patronatem prezydenta stolicy Rafała Trzaskowskiego. – Im wyższe umiejętności kierowców, tym większe bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej. Dlatego osoby prowadzące autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego przechodzą szkolenia i kursy, a teraz chcemy ich dodatkowo zachęcić do zdrowej rywalizacji – wyjaśnia rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

Między pachołkami jak w zatoce

Wśród konkurencji sprawdzających technikę jazdy znalazły się: wspomniany już slalom bramkowy, slalom tyłem, hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody, wjazd na płytę poślizgową przez szarpak (z prędkością 35 km/h) i przejazd po rondzie ze strącaniem pachołków. Szczególnym zadaniem był symulator czasu reakcji – konkurencję tę rozegrano na specjalnym urządzeniu.

– Największy respekt budzi zadanie polegające na przejeździe przez rondo na czas i strąceniu białych pachołków bez naruszania czerwonych. Zadanie to odwzorowuje wjazd do zatoki przystankowej. Trzeba wtedy z jednej strony podjechać jak najbliżej krawężnika, by pasażerowie mieli jak najmniejszą odległość do pokonania między peronem przystankowym a wejściem do autobusu, z drugiej – nie uszkodzić opony poprzez tarcie o krawężnik – mówi Tomasz Wawrzyński z zajezdni nr 4 Miejskich Zakładów Autobusowych. Jako kierowca pracuje od dwóch lat.

Zawodnicy wykonywali zadania na Solarisach Urbino 12 CNG (trzech pojazdach generacji III i dwóch – IV). Punkty za wykonanie poszczególnych zadań przyznawali pracownicy autodromu. Wymagania były dość wyśrubowane: np. za potrącenie pachołka w slalomie groziło aż 30 punktów karnych. Przekroczenie wyznaczonej prędkości o 5 km/h w górę lub choćby o 1 km/h w dół skutkowało oblaniem konkurencji.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

Komunikacja

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

ZTM Warszawa, Mennica Polska 19 sierpnia 2025

120 nowych autobusów dla Warszawy

Komunikacja

120 nowych autobusów dla Warszawy

Paulina Piziorska 18 sierpnia 2025

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

Komunikacja

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

ZTM Warszawa, Mennica Polska 19 sierpnia 2025

120 nowych autobusów dla Warszawy

Komunikacja

120 nowych autobusów dla Warszawy

Paulina Piziorska 18 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij