Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Miechów z dwiema ofertami na elektryki. Przyjadą z Czech?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-09-18 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Miechów z dwiema ofertami na elektryki. Przyjadą z Czech?
fot. SOR
Niewielki Miechów w pobliżu Krakowa postanowił zainwestować w autobusy elektryczne. W powtórzonym przetargu wpłynęły dwie oferty, które rodzą szansę na sfinalizowanie zamówienia.

Miechów chce kupić dwa niskopodłogowe autobusy o napędzie elektrycznym o długości 8-10 metrów, wraz z infrastrukturą do ładowania. Miasto chciał już w połowie kwietnia, ale tamten przetarg się nie udał. Oferty złożyli Ursus i Solaris. Pierwszy z producentów chciał za pojazdy ok. 4,6 mln zł brutto, drugi – 4,9 mln zł brutto. Obie sumy okazały się przewyższać zakładany budżet.

Teraz wygląda na to, że miasto będzie miało więcej szczęścia. Na zamówienie przeznaczono 3,499 mln zł. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. SOR Libchavy z Czech swoją ofertę wycenił na 3,660 mln zł brutto. Drugi w kolejności Ursus Bus wycenił dostawy na 4,600 mln zł brutto.

Autobus ma pomieścić min. 45 pasażerów, w tym min. 16 na miejscach siedzących i dwóch na miejscach składanych. Pierwsze drzwi mają być jednoskrzydłowe, a drugie dwuskrzydłowe. Autobus ma być niskopodłogowy do linii końca drugich drzwi z wejściem na poziomie max. 340 mm. Pojazd ma być klimatyzowany. Wyposażenie obejmuje biletomat, kasowniki, zapowiedzi głosowe, system informacji pasażerskiej, sieć wi-fi, monitoring.

W zakresie napędu wymagany jest silnik elektryczny o mocy min. 120 kW, umożliwiający obsługę linii dowozowej, na której dla każdego autobusu będą wykonywane 24 kursy o długości trasy 6,2 km. Wymagane są baterie litowo-jonowe, litowo-żelazowo-fosforowe, litowo-tytanowe lub superkondesatory. Przewidziano ładowanie baterii poprzez odzysk energii kinetycznej z hamowania. Wykonawca ma również dostarczyć system ładowania akumulatorów systemem plug-in z zewnętrznej ładowarki umożliwiającej równoczesne ładowanie 2 autobusów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Elektryczny Solaris na testach w Estonii

Komunikacja

Elektryczny Solaris na testach w Estonii

Redakcja 12 września 2018

Wrocław. Elektryczne Volvo pojadą do miasta Uddevalla

Komunikacja

Wrocław. Elektryczne Volvo pojadą do miasta Uddevalla

jd/inf. pras. 20 sierpnia 2018

Lublin nie znalazł dodatkowych środków na elektrobusy

Komunikacja

Lublin nie znalazł dodatkowych środków na elektrobusy

Witold Urbanowicz 09 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5