Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MI: Środki na tramwaj podmiejski w Łodzi dopiero za kilka lat

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-04-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MI: Środki na tramwaj podmiejski w Łodzi dopiero za kilka lat
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46 (fot. archiwalna)
Czy Ozorków może liczyć na środki finansowe na remont tramwaju pochodzące z budżetu centralnego? Ministerstwo Infrastruktury potwierdza, że pewna pula funduszy, którą można będzie potencjalnie wykorzystać na transport tramwajowy, powinna zostać wyasygnowana w ramach strategii CPK. Nie wiadomo jednak ani jak dużą dotację będzie można uzyskać, ani kiedy otwarte zostaną adekwatne programy.

Władze Ozorkowa poinformowały niedawno, że otrzymały wstępne zapewnienie o tym, że z budżetu centralnego wygospodarowane zostaną środki na pomoc gminom starającym się o zachowanie linii tramwajowej Łódź – Zgierz – Ozorków. System tramwajów podmiejskich w aglomeracji łódzkiej został także uwzględniony w strategii dotyczącej Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tzw. rewitalizacja i modernizacja komunikacji tramwajowej ma być jednym z projektów komplementarnych względem budowy CPK.

Trzeba będzie czekać, ale ile?

Jak wskazuje jednak Ministerstwo Infrastruktury, na fundusze, z których potencjalnie mogłyby skorzystać lokalne samorządy, trzeba będzie czekać relatywnie długo. – Zgodnie z zapisami koncepcji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego na etapie realizacji inwestycji CPK powinna zostać wydzielona pewna pula środków z przeznaczeniem dla samorządów na realizację projektów komplementarnych (np. w ramach kontraktów wojewódzkich lub środków z nowej perspektywy UE), a które dotyczyć będą subregionalnych projektów transportowych. Nastąpi to jednak dopiero w kolejnych latach – powiedział nam Szymon Huptyś, rzecznik prasowy MI.

Przedstawiciel resortu nie odpowiedział nam wprost na pytanie, czy toczą się obecnie jakiekolwiek rozmowy w sprawie tramwajów podmiejskich z podłódzkimi samorządami. Bardzo szeroko odniósł się natomiast do kwestii ewentualnej pomocy, która mogłaby pochodzić z budżetu centralnego – także poza koncepcją budowy CPK. W wypowiedzi brakuje jednak jakichkolwiek konkretów, które pozwalałyby ocenić realność szans na modernizację trasy.

Będzie istotna aktualizacja SRT

– Ogólne kierunki polityki transportowej prowadzonej przez miasta zapisane są w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (w perspektywie do 2030 r.). SRT jest podstawowym dokumentem planistycznym w zakresie rozwoju sektora transportu w perspektywie średniookresowej. (...) Strategia wskazuje m.in. następujące kierunki interwencji w zakresie rozwoju transportu w obszarach miejskich, które mogą przyczynić się do rozwoju transportu zbiorowego: przekształcenie sieci transportowej miasta w sprawny i funkcjonalny element infrastruktury regionu i systemu transportowego kraju, zapewniający dogodne powiązania z innymi regionami i z europejskim systemem transportowym oraz zorganizowanie sprawnego, zgodnego z oczekiwaniami mieszkańców przemieszczania osób wewnątrz miasta i ułatwienie przemieszczania do i z obszarów zewnętrznych – czytamy w stanowisku przedstawionym przez MI.

Resort zapewnia, że prowadzi prace, których celem jest aktualizacja Strategii Rozwoju Transportu. – Jednym z obszarów, który zostanie wyeksponowany w większym niż dotychczas stopniu, będzie szeroko rozumiana zrównoważona mobilność miejska, której kluczowym elementem jest skuteczne planowanie strategiczne – zapowiada Szymon Huptyś.

Samorządy mają narzędzia do realizacji stawianych im celów

– W ocenie resortu samorządy miejskie wyposażone są w odpowiednie instrumenty do realizacji prowadzonej przez nie polityki transportowej, której ogólne kierunki są zapisane w Strategii Rozwoju Transportu – stwierdza nasz rozmówca. Przywołuje przy tym narzędzia, jakim są plany transportowe, i przepisy ustawy Prawo drogowe i ustawy o drogach publicznych. Przypomnijmy przy tym, że linia ozorkowska przebiega m.in. przez teren gminy wiejskiej Zgierz.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MUK Zgierz: Wokół tramwaju 46 powstał pat prawny

Komunikacja

MUK Zgierz: Wokół tramwaju 46 powstał pat prawny

Kasper Fiszer 18 kwietnia 2018

Ozorków: Prywatnych tramwajów raczej nie będzie

Komunikacja

Ozorków: Prywatnych tramwajów raczej nie będzie

Kasper Fiszer 16 kwietnia 2018

Ozorków wyremontuje krótki fragment toru 46

Komunikacja

Ozorków wyremontuje krótki fragment toru 46

Kasper Fiszer 12 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5