Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MI: PKS Gniezno od miesięcy zarządzał syndyk

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-05-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MI: PKS Gniezno od miesięcy zarządzał syndyk
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0Autobus PKS Gniezno
Gnieźnieński PKS zlikwidował wszystkie kursy rozkładowe w okresie, kiedy zarządzał nim już syndyk masy upadłościowej – wskazuje Ministerstwo Infrastruktury. Z ramienia Skarbu Państwa nadzorowało ono działalność tego przewoźnika. W styczniu sąd ogłosił jego upadłość.

Na początku maja swoją działalność w zakresie komunikacji regularnej zakończył PKS Gniezno. Rezygnacja z obsługi połączeń przez tego przewoźnika jest o tyle symptomatyczna, że spółka była jednym z ostatnich przedsiębiorstw tego typu należących do Skarbu Państwa. Od kilku lat podlegało ono Ministerstwu Infrastruktury, które obecnie mocno akcentuje kwestię niedostatków oferty transportu autobusowego na obszarach poza dużymi miastami.

W styczniu sąd zadecydował o upadłości likwidacyjnej

Resort zwraca przy tym uwagę, że od kilku miesięcy nie miał realnego wpływu na działalność Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej z Gniezna. – Postanowieniem z 31 stycznia 2019 r. X Wydział Gospodarczy do Spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych Sądu Rejonowego Poznań Stare Miasto ogłosił upadłość dłużnika PKS w Gnieźnie Sp. z o.o. obejmującą likwidację jego majątku – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Sąd wyznaczył wówczas syndyka masy upadłościowej, który prowadził wszelkie sprawy związane ze zbyciem majątku i zakończeniem działalności spółki.

Problemy PKS nie zaczęły się jednak oczywiście dopiero wraz ze styczniowym postanowieniem sądu – to było tylko finałem toczących się od długiego czasu spraw związanych z zadłużeniem przewoźnika. Rzecznik MI nie odpowiedział nam wprost na pytanie, czy w opinii właściciela PKS Gniezno spółka ta była wcześniej zarządzana w sposób właściwy. Zwrócił on jednak uwagę, że problem wykluczenia komunikacyjnego pogłębia się nie tylko w rejonie Gniezna.

Czy przygotowane projekty ustaw nie są spóźnione?

W opinii naszego rozmówcy mają go rozwiązać dwa przygotowane przez MI projekty aktów prawnych. – Projekt ustawy o funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej został 7 maja przyjęty przez Radę Ministrów i przesłany do Parlamentu – przypomniał. Nie odniósł się natomiast do naszego pytania, czy wobec przyjęcia dokumentu już po upadku państwowego przewoźnika prac nad nim nie należy uznać za spóźnione względem potrzeb.

– Projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw znajduje się zaś na etapie prac rządowych – relacjonuje Szymon Huptyś. – Jest on dostępny na stronie Rządowego Centrum Legislacji – dodaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Padł PKS Gniezno. Przewoźnik państwowy nie doczekał ustawy

Prawo & Finanse

Padł PKS Gniezno. Przewoźnik państwowy nie doczekał ustawy

Jakub Dybalski 01 maja 2019

Powiat wrzesiński zastępuje upadający PKS Gniezno

Komunikacja

Powiat wrzesiński zastępuje upadający PKS Gniezno

Kasper Fiszer 22 stycznia 2019

PKS Gniezno z wnioskiem o ogłoszenie upadłości

Komunikacja

PKS Gniezno z wnioskiem o ogłoszenie upadłości

Kasper Fiszer 27 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5