Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro zostawi jeden skład rosyjski na części
fot. Metro Warszawskie
Metro Warszawskie, w związku z dostawami składów Varsovia, kontynuuje wycofywanie z ruchu najstarszych składów rosyjskich. Jeden pociąg ma pozostać jako historyczny, a kolejny – jak się okazuje – idzie na części.

Metro wskazuje, że składy rosyjskie są drogie w eksploatacji i problematyczne w utrzymaniu. To za sprawą częstych, codziennych przeglądów, a także narastającym problemem w dostawie części zamiennych. Od dawna więc zapowiadano ich wycofywanie w momencie dostaw nowych pociągów.

Stare składy nie trafiają jednak na złom. Warszawa posiadała w sumie 22 składy rosyjskie, w tym 15 starego typu i siedem nowego. 10 pociągów starego typu w ramach umowy ma zostać przekazane do Kijowa – większość wagonów już została odebrana przez stolicę Ukrainy. Kolejne trzy mają szansę trafić do Charkowa, którego tabor ucierpiał w wyniku rosyjskich nalotów. Na razie trwają w tej sprawie ustalenia. – Do Kijowa i Charkowa przekazywane są wyłącznie składy, które są już zamortyzowane. Nie przewidujemy przekazania składów unowocześnionej serii 81 – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.

Do Kijowa przeznaczono pociągi o numerach 01, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 13, 14 i 15. Do Charkowa trafić mogą natomiast składy 09, 10 i 12. To oznacza, że w Warszawie – oprócz siedmiu składów unowocześnionej serii 81 o numerach 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 – zostają dwa składy starego typu – nr 02 i 11. Ten pierwszy, złożony w całości z najstarszych wagonów z 1989 r. z pierwszej dostawy, ma zostać zachowany jako historyczny. Jaki los czeka z kolei skład nr 11? – Z uwagi na brak możliwości zakupu części zamiennych z Rosji skład 11 przewidziany jest jako źródło części dla pozostałych składów – informuje Bartoń.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

Przestrzeń

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

inf. pras. UM Warszawa 12 października 2023

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa może poratować Charków starymi wagonami metra. Szczegóły

Przestrzeń

Warszawa może poratować Charków starymi wagonami metra. Szczegóły

Witold Urbanowicz 08 października 2023

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

Przestrzeń

Warszawa: Podziemne odkrycie na budowie metra na Karolin

inf. pras. UM Warszawa 12 października 2023

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa może poratować Charków starymi wagonami metra. Szczegóły

Przestrzeń

Warszawa może poratować Charków starymi wagonami metra. Szczegóły

Witold Urbanowicz 08 października 2023

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5