333 drzewa, 23 tysięcy krzewów i 1,6 tysiąca bylin pojawi się w okolicach budowanych stacji zachodniego odcinka drugiej linii metra – C4 Bemowo i C5 Ulrychów. Ze szkółki na teren przy stacji Bemowo przyjechały właśnie brzozy i platany.
Trwa sadzenie drzew w rejonie budowanych stacji metra na Bemowie. Dostarczono tam już wcześniej łącznie 157 szt. klonów pospolitych, jaworów, lip i świdośliw. A klony pojawiły się między innymi przy ulicy Kossutha oraz Górczewskiej.
Kolejne drzewa – brzozy i platany – dotarły właśnie na teren przy stacji Bemowo, skąd - po kontroli - są przenoszone na plac, a następnie w miejsca, gdzie będą docelowo sadzone. W ramach tego transportu przewieziono siedem brzóz pożytecznych i 153 platany klonolistne, a za około tydzień dołączy do nich sześć lip holenderskich, 11 grabów pospolitych i 20 dębów czerwonych.
Platany utworzą szpaler drzew przy ul. Górczewskiej i będą uzupełnieniem dla innych platanów, które rosną już na ulicach Bemowa. Z kolei dęby czerwone będą sadzone głównie na skrzyżowaniu Górczewskiej z Powstańców Śląskich, a graby przy bemowskim ratuszu.
Łącznie nowych drzew będzie ponad 330. Większość będzie rosła przy stacji C4 Bemowo. Pozostałe drzewa znajdą swoje miejsce przy wentylatorni i w okolicach komory demontażowej. Większość nowych drzew zostanie posadzonych jeszcze w tym roku, pojedyncze sztuki pojawią się wiosną.
fot. UM WarszawaOprócz drzew przy obu stacjach sadzone będą krzewy – będzie ich ponad 20 tysięcy. To chociażby Tawuła japońska, Śnieguliczka Chenaulta, Lilak Meyera i Róża pomarszczona. Zieleń uzupełnią też rabaty bylinowe (około 1,6 tysiąca sztuk). To między innymi jeżówki, kocimiętki, perowskie, dąbrówki, a z traw ozdobnych – miskanty oraz wydmuchrzyce. Pojawią się także cisy, bluszcz i mahonia.
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C5 Ulrychów i C4 Bemowo. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych. Roboty mają zakończyć się w przyszłoroczne wakacje.