Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na najem powierzchni wagonów pod tablice i ekrany reklamowe przez okres trzech lat. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty. Nowością będzie umożliwienie w czasie rzeczywistym emisji komunikatów specjalnych ZTM na wewnętrznych ekranach LCD.
Przedmiotem zlecenia są małoformatowe tablice (28 x 88 cm), ekrany LCD (min. 19 cali) – będące oficjalnie częścią podsystemu informacyjno-reklamowego wewnątrz wagonów oraz zewnętrzna powierzchnia wagonów. W sumie do montażu reklam wytypowano pięć starych pociągów rosyjskich nr 02, 09, 10, 11 i 12 (pozostałe mają zostać wycofane z ruchu i przekazane Kijowowi), 18 składów Metropolis, siedem nowych pociągów rosyjskich, 35 składów Inspiro i sześć składów Skoda (nr 77-82). W sumie to 1926 tablic reklamowych i 1962 ekrany. Zaznaczono przy tym, że wykonawca ma wprowadzać też reklamy do nowo wprowadzanych do ruchu wagonów (chodzi o Skody, których dostawy trwają). Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (6 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Screen Network zaproponował kwotę gwarantowaną w wysokości 556 tys. zł (w tym 90,38 zł za jedną tablicę małoformatową, 194,84 zł za ekran LCD, blisko 412 tys. zł za obklejenie wagonów), AMS – 638 tys. zł (w tym 111,00 zł za jedną tablicę małoformatową, 216 zł za ekran LCD, 420 tys. zł za obklejenie wagonów), a Stroer – 816 tys. zł (w tym 220,00 zł za jedną tablicę małoformatową, 200,00 zł za ekran LCD i 550 tys. zł za obklejenie wagonów). O wyborze zdecydują wysokość opłaty czynszowej (99,5%) oraz wysokość opłaty za wykorzystanie zewnętrznych powierzchni wagonów (0,5%). Wygrywa oczywiście spółka, która zaoferuje najwyższe stawki.
– Komisja przetargowa przystąpi do sprawdzenia poprawności złożonych dokumentów, dokona oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty. Przewiduje się, że ogłoszenie wyników nastąpi do końca przyszłego tygodnia – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra.
Dotychczas operatorem reklam w pociągach był Stroer. Umowa jednak zakończyła się w styczniu. Inaczej wygląda sytuacja z reklamami na stacjach, regulowanych oddzielną umową. W ostatnim okresie Stroer z
demontował wszystkie reklamy z nośników, twierdząc, że umowa jest zawieszona, a relacje z Metrem – zamrożone. Metro i miasto z kolei
stoją na stanowisku, że umowa dalej obowiązuje.