Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwa rozbudowa stacji techniczno-postojowej na Kabatach, która stanowi zaplecze dla I i II linii warszawskiego metra. Najnowszy obiekt to tzw. mała elektrowozownia, która pomieści 14 pociągów, znacznie zwiększając możliwości Kabat w związku z zakupem nowego taboru. Od jakiegoś czasu służby metra korzystają też z profesjonalnego magazynu wysokiego składowania i nowej myjni z komorą odkurzania.

W ostatnich latach, wraz z realizacją II linii metra, flota pojazdów warszawskiego metra wzbogaciła się o 35 sześciowagonowe składy Siemens Inspiro. W tej chwili Metro Warszawskie posiada już 75 składów. Nowe inwestycje taborowe – już dokonane, jak i planowane – wymuszają rozbudowę zaplecza na Kabatach na południowym krańcu I linii.

Najnowszym, wciąż powstającym obiektem jest tzw. mała elektrowozownia, która jest wnoszona po wschodniej stronie stacji techniczno-postojowej Kabaty. – Układ torowy jest w 100% gotowy. Całość robót budowlanych i konstrukcyjnych jest zakończona. Prowadzimy teraz prace wykończeniowe, zakładamy osłony na szynę prądową, podłączamy instalacje, prowadzimy biały montaż – mówi Albert Kucharczuk, kierownik budowy z firmy Tor-Kar-Sson, która realizuje prace. Jak dodaje, pod koniec marca obiekt powinien być już po odbiorach.

Hala o długości 130 metrów i szerokości 80 metrów mieści 14 torów o długości 123 metrów każdy. Obiekt będzie pełnić funkcję hali postojowo-przeglądowej. Wszystkie tory mają kanały rewizyjne, a szyna prądowa dla bezpieczeństwa pracowników umieszczona jest u góry. – Będziemy mogli wykonywać w tej hali przeglądy wyższego rzędu, trwające po kilka dni – mówi Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego. Przykładowo będą mogły być tutaj przeprowadzane przeglądy Inspiro do poziomu P3, trwające 11 dni i składów Metropolis do poziomu P2, które trwają 4 dni. Z boku hali umieszczone są też warsztaty, magazyny, pomieszczenia socjalne.

Obiekt znacznie zwiększa możliwości obsługowe Metra – stara hala posiada 24 tory, każdy mieszczący po dwa składy, przy czym cztery tory służą wyłącznie do przeglądów i napraw. W tej chwili zdarza się, że część pociągów oczekujących na przeglądy stoi pod chmurką, choć zafoliowana.

Za powstającą elektrowozownią działa już magazyn wysokiego składowania. To pierwszy tego typu obiekt w warszawskim metrze. Hala ma 10 metrów wysokości, a najwyższe półki znajdują się na poziomie 8 metrów. – Tutaj znajdują się przede wszystkim części dla pociągów metra, ich obsługi, serwisu – od najmniejszych śrubek, po części wózków. Można tutaj znaleźć naprawdę wszystko – mówi Siedlecki. Powierzchnia jest już wykorzystana w 90% – i to bez części dla nowych składów.

Obsługa magazynu dysponuje dwoma wózkami wysokiego składu, które umożliwiają zdejmowanie z wyższych półek. Części lżejsze znajdują się w zabudowanej szafie (tzw. Kardex). Jest ona sterowana elektronicznie. W jednej przegrodzie znajduje się 60 półek – każda o udźwigu 360 kg. Do Kardeksu można wysłać dokument elektroniczny z wykazem części, które następnie Kardex sam przygotowuje.

Innym nowym obiektem, działającym od 2,5 roku w rozbudowanej zachodniej głowicy STP, jest myjnia. Pociągi są myte maksymalnie co dwa tygodnie, a program mycia jest dostosowany do typu taboru. Na umycie jednego składu potrzeba ok. 800-900 litrów wody. Szczęśliwie z duchem czasu funkcjonuje tutaj obieg zamknięty i prawie cała woda trafia do ponownego użytku. Za ścianą myjni znajduje się komora odkurzania – tutaj trafiają pociągi przed przeglądami i myciem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Komunikacja

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Metro Warszawskie 28 października 2024

Ptaki i pszczoły też korzystają z warszawskiego metra

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Komunikacja

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Metro Warszawskie 28 października 2024

Ptaki i pszczoły też korzystają z warszawskiego metra

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij