Partner serwisu
Przestrzeń

Metro z ofertami na prace przedprojektowe dla IV linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro z ofertami na prace przedprojektowe dla IV linii
mat. ILF / UM Warszawa
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na prace przedprojektowe dla IV linii metra w Warszawie, mającej połączyć Białołękę, Marymont, rondo Daszyńskiego, Ochotę, Służewiec z Wilanowem. O zamówienie, warte ponad 50 mln zł, ubiegają się trzy firmy.

IV linia metra przebiegać ma w osi północ – południe. Miałaby ona prowadzić z Myśliborskiej na Tarchominie, przez Henryków, Stare Świdry, Marymont (przesiadka na M1), Rondo Babka, Kercelak, Rondo Daszyńskiego (przesiadka na M2), Plac Zawiszy, Plac Narutowicza, Rakowiec, Żwirki i Wigury (przesiadka na M3), Służewiec, Wilanowską (przesiadka na M1) do Wilanowa. Linia będzie liczyła 26,35 km, a na jej trasie znajdą się 23 stacje. Lokalizacje stacji tutaj. Nowa linia, przecinająca się dwukrotnie z I linią metra, ma stanowić jej odciążenie. Nowy korytarz osiąga bardzo dobre i obiecujące prognozy napełnień.

Przetarg na prace przedprojektowe ruszył w marcu. W tym etapie m.in. uszczegółowione zostaną lokalizacje stacji, przeprowadzone będą analizy w sprawie automatycznego prowadzenia pociągów, lokalizacji nowej Centralnej Dyspozytorni dla całej sieci metra, a także zaproponowany zostanie podział na odcinki i etapy realizacyjne.

Dzisiaj (7 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Metroprojekt wycenił zadanie na 52,177 mln zł brutto, Voessing Polska – 52,275 mln zł, a ILF – 54,170 mln zł. Budżet został określony na 50,922 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta architekta (10%), projektanta konstruktora (10%), projektanta kolejowego (10%), projektanta geologa (10%).

Na realizację zamówienia przeznaczono 38 miesięcy. Prace przedprojektowe powinny więc, optymistycznie zakładając, zakończyć się w 2027 r. Po nich możliwe będzie ogłoszenie przetargu na dokumentację projektową, na wykonanie której potrzeba kolejnych trzech lat. Najwcześniej więc budowa będzie mogła ruszyć na początku przyszłej dekady – o ile oczywiście znajdą się środki finansowe.

Bardziej zaawansowane są przygotowania do realizacji kontrowersyjnego I odcinka III linii metra między Stadionem Narodowym a Gocławiem. Umowę na dokumentację projektową podpisano w marcu. Projekt ma być gotowy w ciągu 36 miesięcy, a budowa może ruszyć najwcześniej w 2028 r.


mat. UM Warszawa
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W metrze powstanie biblioteka [wizualizacje]

Przestrzeń

W metrze powstanie biblioteka [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 01 maja 2024

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Komunikacja

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Redakcja/inf. pras. 24 kwietnia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

W metrze powstanie biblioteka [wizualizacje]

Przestrzeń

W metrze powstanie biblioteka [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 01 maja 2024

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Komunikacja

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Redakcja/inf. pras. 24 kwietnia 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5