Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro z jedną ofertą na odcinek II linii na Bródno

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-04-18 12:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro z jedną ofertą na odcinek II linii na Bródno
mat. ILF
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. Do zamawiającego trafiła tylko jedna oferta. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie miał 38 miesięcy na realizację prac.

Na początku lutego 2018 r. ruszył przetarg na budowę ostatniego po stronie wschodniej-północnej odcinka II linii metra d stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten składają się trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18. Na realizację przeznaczono 38 miesięcy.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację inwestycji kwotę 1,464 mld zł brutto. Kryteria wyboru to cena (60%), skrócenie terminu realizacji (8%) oraz przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych (32%). Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,137 mld zł netto, czyli 1,398 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 38 miesięcy oraz wydłużenie rękojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy.

Odcinek, który będzie realizowany, obejmuje trzy stacje. Stacje będą utrzymane w tonacji szaro-czarnej. Wspólnym wyróżnikiem będą grafiki na ścianach zatorowych według koncepcji grafika Piotra Młodożeńca. Więcej o rozwiązaniach architektonicznych i funkcjonalnych pisaliśmy tutaj.

Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Na stacji tej powstanie pierwszy w Warszawie zintegrowany z wejściem do metra parking rowerowy. Na etapie przedprojektowym zrezygnowano z wymogu uwzględnienia w projekcie stacji C19 Zacisze możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.

Kolejną stację, C20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Wyjścia będą prowadzić też na przystanki planowanej linii tramwajowej na Zieloną Białołękę w ciągu Św. Wincentego.

Ostatnia stacja, C21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Również tutaj będą znajdować się wyjścia na przystanki tramwajowe. Za stacją tą zaplanowana jest bardzo duża komora techniczna z 11 torami do zawracania i postoju pociągów..

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Przestrzeń

Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Witold Urbanowicz 17 sierpnia 2018

Metro wybrało wykonawcę odcinka II linii na Bródno

Komunikacja

Metro wybrało wykonawcę odcinka II linii na Bródno

Witold Urbanowicz 27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5