Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Metro z ofertą na modernizację urządzeń sterowania ruchem na I linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-26 11:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro z ofertą na modernizację urządzeń sterowania ruchem na I linii
fot. WU
Metro Warszawskie prowadzi przetarg na projekt i przebudowę urządzeń sterowania ruchem pociągów (srp) na odcinku od stacji A7 Wilanowska do stacji A11 Politechnika. Urządzenia przekaźnikowe oraz klasyczne obwody kontroli niezajętości, stosowane od ponad 20 lat, mają zostać zastąpione nowocześniejszymi rozwiązaniami. O zamówienie ubiega się jeden wykonawca.

Przedmiotem prac będzie wymiana urządzeń przekaźnikowych na komputerowe, a także klasycznych obwodów kontroli nie zajętości na system liczników osi. Do transmisji sygnałów wykorzystane zostaną kable światłowodowe, które zastąpią przekaźnikowe obwodu uzależnień między stacjami. Podobne prace były już prowadzone na wcześniejszym odcinku. Dla zachowania spójności systemu mają być zastosowane rozwiązania przyjęte dla STP Kabaty, II linii metra oraz na stacjach A1 Kabaty – A7 Wilanowska I linii metra.

Jak wskazuje Metro, stosowane od ponad 20 lat przekaźnikowe urządzenia sterowania ruchem pociągów oraz klasyczne obwody kontroli nie zajętości nie przystają już technologicznie do stosowanych obecnie urządzeń komputerowych. Celem inwestycji jest unowocześnienie, ujednolicenie systemów srp. To z kolei powinno przełożyć się na zmniejszenie awaryjności oraz pracochłonności w ich utrzymaniu.


Termin składania ofert minął na początku tygodnia. Wystartowała jedynie firma Rail-Mil Computers z ofertą na kwotę 6,121 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 6,141 mln zł. Firma jest dobrze już znana w Metrze – wcześniej trafiały do niej inne zlecenia związane z systemami sterowania ruchem i informacją pasażerską.

wykonanie projektów i przeprowadzenie prac przeznaczono dziewięć miesięcy. Roboty będą prowadzone bez wyłączania ruchu. Jedynie w trakcie uruchomienia i odbioru konieczne będzie wyłączenie ruchu między Wilanowską a Politechniką (oraz na odcinkach przyległych).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro zastanawia się nad ujednoliceniem sygnału zamykania drzwi

Komunikacja

Metro zastanawia się nad ujednoliceniem sygnału zamykania drzwi

Witold Urbanowicz 10 listopada 2020

Warszawa: W weekend metro na krótszej trasie

Komunikacja

Warszawa: W weekend metro na krótszej trasie

Redakcja 03 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5