Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro wymienia windy. Na trzech stacjach jednocześnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-12-2019
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro wymienia windy. Na trzech stacjach jednocześnie
fot. WU
Na stacjach I linii metra rozpoczęła się wymiana starych wind. Prace trwają na trzech stacjach. W sumie firma Schindler do 2022 r. musi wymienić 30 wysłużonych urządzeń.

W zeszłe wakacje Metro Warszawskie wybrało firmę Schindler do wymiany 30 dźwigów osobowych na I linii metra na odcinku od stacji A1 Kabaty do stacji A15 Ratusz. Wartość umowy to 4,8 mln zł brutto. Najstarsze urządzenia są w ciągłej i intensywnej eksploatacji od momentu otwarcia metra w 1995 r., co przekłada się też na ich awaryjność. Problemem są zużycie urządzeń czy trudności w dostępie do części zamiennych.

Wykonawca rozpoczął już prace przy realizacji zamówienia. – Obecnie firma Schindler prowadzi prace związane z wymianą wind na trzech stacjach A1 Kabaty (3 dźwigi – wszystkie), A2 Natolin (2 dźwigi – południowo-wschodni na antresolę i na peron), A8 Wierzbno (1 dźwig – na peron). Zakres prac zbliża się do oddania urządzeń do użytku. Zgodnie z deklaracjami Wykonawcy windy na stacji A1 Kabaty oraz A8 Wierzbno powinny być oddane do użytku 23 grudnia, zaś na stacji A2 Natolin na przełomie 2019 i 2020 r. – mówi Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego.

Spółka nie wyjaśnia dlaczego prace prowadzone są na sąsiadujących ze sobą stacjach, co stanowi spore utrudnienie dla osób niepełnosprawnych i z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Jednocześnie nie jest oferowana żadna doraźna pomoc przy dostępie do peronu. Wobec remontu urządzeń na Kabatach i Natolinie pierwszą w pełni dostępną stacją na linii Imielin.

Jak informuje Metro, w 2020 r. planowana jest wymiana ośmiu wind. – Zgodnie z zapisami obowiązującej umowy dźwigi do wymiany wytypowane zostaną do 10 stycznia 2020 r. (po wykonaniu przez firmę Otis [która urządzenia na co dzień serwisuje – red.] przeglądów stanu technicznego, na przełomie 2019/2020 r.) – wskazuje Maciej Czerski.

AKTUALIZACJA, godz. 15:35 
Windy na stacjach A1 Kabaty i A6 Wierzbno zostały uruchomione po wymianie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5