Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro wymienia szyny na kolejnych odcinkach I linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro wymienia szyny na kolejnych odcinkach I linii
fot. Metro Warszawskie
Na I linii warszawskiego metra trwa wymiana szyn. Łącznie na kilku odcinkach położonych zostanie niemal osiem kilometrów szyn kolejowych. Prace odbywają się nocą, bez zakłócania ruchu pasażerskiego.

Służby Metra Warszawskiego – odpowiedzialne za utrzymanie torowiska – regularnie prowadzą prace konserwacyjne, takie jak m.in. szlifowanie szyn. Dzięki temu można z nich korzystać średnio od dziesięciu do kilkunastu lat, a na prostych odcinkach nawet dłużej.

O tym, czy wymiana jest konieczna, decydują szczegółowe badania dokonywane przez specjalistów od diagnostyki. Prowadzą oni regularne pomiary szyn – przy użyciu m.in. platformy pomiarowej, która za pomocą lasera sprawdza stan toru. Stale wykonywane są również badania defektoskopowe, które służą do wykrywania wad materiału. Stan techniczny i zużycie szyn sprawdzane jest co roku, dzięki czemu można wytypować odcinki, które muszą zostać wymienione.

Wymiana zaczyna się od wycięcia zużytej szyny. Następnie stare tory są demontowane i wywożone, a w ich miejsce układane i mocowane są nowe. Iskry lecą również podczas łączenia nowej szyny z tymi, które już znajdują się na linii. Kilkucentymetrową przerwę pomiędzy nimi trzeba wypełnić. Wykonuje się to przy użyciu technologii spawania termitowego. Na odpowiednio dopasowaną szczelinę pomiędzy nową a starą szyną, nakłada się specjalną formę, do której wlewana jest ciekła stal. Po zastygnięciu spaw jest wyrównywany i wygładzany (szlifowany), aby osiągnąć odpowiedni profil szyny. Na koniec wykonywane są jeszcze pomiary geometrii toru i – w razie potrzeby – dokonuje się korekty położenia szyn.

Prace przy wymianie szyn na I linii rozpoczęły się na przełomie lipca i sierpnia 2022 roku i mają zakończyć się do końca przyszłego roku. W ramach aktualnej umowy z wykonawcą część prac została zrealizowana już w tym roku. Kolejne odcinki szyn będą wymieniane w przyszłym. Zużyte tory zastępowane są nowymi na odcinkach długich – nawet na 360 metrów – jak np. przy stacji Ursynów. Odcinki, na których planowana jest wymiana szyn, tutaj.

Prace prowadzone są po zakończeniu ruchu pasażerskiego – podczas nocnej przerwy technologicznej, czyli bez konieczności wstrzymywania ruchu pasażerskiego na pierwszej linii metra.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Komunikacja

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Komunikacja

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5