Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro wymieni w tym roku 2,8 km szyn na I linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-10 11:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro wymieni w tym roku 2,8 km szyn na I linii
fot. Metro Warszawskie
Metro Warszawskie szykuje się do wymiany ok. 2,8 km szyn na I linii metra. W sumie wskazano 12 lokalizacji. Prace będą prowadzone w przerwie nocnej, bez wstrzymywania ruchu. Pasażerowie muszą się jednak liczyć z wydłużeniem czasu przejazdu pomiędzy kolejnymi etapami prac.

Przedmiotem zamówienia jest wymiana 2820 m szyn 60E1 (tor bezstykowy) na I linii metra. Prace obejmą odcinki, na których stwierdzono znaczne zużycia główki szyny (pionowe lub boczne) bądź parametr szerokości toru zbliża się do wartości granicznej.

Zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy grudnia 2019 r. W sumie wskazano 12 lokalizacji. W torze 1 prace będą prowadzone na stacji A10 Pole Mokotowskie, na odcinkach B16/17 Ratusz – Dw. Gdański i B18 Dw. Gdański – Plac Wilsona. W torze 2 prace obejmą stacje A11 Politechnika, A17 Dworzec Gdański oraz odcinki B16/B17 Plac Wilsona – Dw. Gdański i B18 przed stacją Dw. Gdański.

Prace będą realizowane wyłączne w przerwie nocnej, między godz. 1 a 4, podczas pięciu zmian w tygodniu. Wykonawca, podczas jednej zmiany roboczej, będzie mógł prowadzić prace w jednym torze w maksymalnie dwóch lokalizacjach. Po zakończeniu każdej zmiany roboczej wykonawca jest zobowiązany do doprowadzenia torowiska do stanu zapewniającego ruch pociągów, z ewentualnymi ograniczeniami prędkości.

– Z uwagi na stosunkowo bardzo krótki czas przerwy nocnej, podczas której można wykonywać prace, a także ze względu na proces technologiczny spawania termitowego nie jest możliwe dokonanie wymiany szyny i połączenia jej w torze z wykonaniem spoiny. W takim przypadku stosuje się złącza tymczasowe, które z uwagi na bezpieczeństwo wymuszają wprowadzenia ograniczenia prędkości. Po ułożeniu nowych szyn tor musi zostać wstępnie wyregulowany, tak aby umożliwić przywrócenie ruchu pasażerskiego – wyjaśniała, przy okazji wcześniejszych prac, Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Termin składania ofert mija 25 kwietnia O wyborze zdecydują cena (90%) oraz skrócenie terminu realizacji zamówienia (10%).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Wątpliwe udogodnienia dla niewidomych. Krytykuje nawet miasto

Przestrzeń

Metro: Wątpliwe udogodnienia dla niewidomych. Krytykuje nawet miasto

Witold Urbanowicz 04 kwietnia 2019

Metro: Jakie węzły przy Lazurowej i Karolinie? [pierwsze rysunki]

Przestrzeń

Metro: Jakie węzły przy Lazurowej i Karolinie? [pierwsze rysunki]

Witold Urbanowicz 03 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5