Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Metro wymieni 7,6 km szyn na I linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-12-30 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro wymieni 7,6 km szyn na I linii
fot. Metro Warszawskie
Metro Warszawskie kontynuuje wymianę szyn na I linii metra. Spółka ogłosiła przetarg na wymianę ok. 7,6 km jednego toku szynowego w ciągu najbliższych dwóch lat.

Przedmiotem zamówienia jest wymiana w latach 2022-23 jednego toku szynowego w ilości 7606 m z szyn 60E1 ze stali R350HT na I linii metra. Termin składania ofert mija 17 stycznia. Jedynym kryterium wyboru jest cena.

Przewidziano wymianę szyn w toku lewym, prawym, bądź obydwu (może więc zdarzyć się, że na danym odcinku będzie wymiana tylko jedna z dwóch szyn). W 2022 r. założono wymianę 3905 m szyn w 13 odcinkach. Roboty będą prowadzone w torze 1, w kierunku Młocin, na odcinkach A3/B4 (stacja Stokłosy), B5 (odcinek Stokłosy – Ursynów), B6 (Ursynów – Służew), B16/17 (Ratusz – Dworzec Gdański), B18 (Dworzec Gdański – Plac Wilsona). W torze 2, w kierunku Kabat, wymieniane będą szyny na odcinkach B3 (Imielin – Natolin), B6 (Służew – Ursynów), B10/A10 (stacja Pole Mokotowskie), B12/13 (Centrum – Politechnika) i B16/17 (Dworzec Gdański – Ratusz).

W 2023 r. zaplanowano wymianę 3701 m szyn w 16 odcinkach. W torze 1 prace będą prowadzone na odcinkach B2 (Kabaty – Natolin), B6/A6 (stacja Służew), B11 (Pole Mokotowskie – Politechnika), B12/13 (Politechnika – Centrum), B15 (Świętokrzyska – Ratusz), B18 (Dworzec Gdański – Plac Wilsona), a w torze 2 na odcinkach B2 (Natolin – Kabaty), B5/A5/B6 (stacja Ursynów), B12/13 (Centrum – Politechnika), B16/17 (Dworzec Gdański – Ratusz).

Wymiana prowadzona będzie w przerwie nocnej, bez wstrzymywania ruchu pociągów. W czasie jednej przerwy wykonawca musi wymienić co najmniej 120 m szyny z dopuszczeniem toru do eksploatacji. Charakter prac może wiązać się z czasowym ograniczeniem prędkości przejazdu pociągów, a tym samym wydłużeniem czasu przejazd i dłuższymi postojami na stacjach.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Ulrychów wypełnia się miedzią

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Ulrychów wypełnia się miedzią

Witold Urbanowicz 29 grudnia 2021

Metro akceptuje droższy prąd. Stawka za wzkm czeka na waloryzację

Prawo & Finanse

Metro akceptuje droższy prąd. Stawka za wzkm czeka na waloryzację

Witold Urbanowicz 23 grudnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5