Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro wybrało wykonawcę odcinka II linii na Bródno

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-06-27 13:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro wybrało wykonawcę odcinka II linii na Bródno
fot.
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. Do zamawiającego trafiła tylko jedna oferta – od konsorcjum Astaldi i Gulermak. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację prac.

Na początku lutego 2018 r. ruszył przetarg na budowę ostatniego po stronie wschodniej-północnej odcinka II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten składają się trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18. Na realizację przeznaczono 36 miesięcy.

W połowie kwietnia minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację inwestycji kwotę 1,464 mld zł brutto. Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,137 mld zł netto, czyli 1,398 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 38 miesięcy oraz wydłużenie rękojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy. Dzisiaj (27 czerwca) Metro rozstrzygnęło przetarg, wybierając ofertę konsorcjum.

Odcinek, który będzie realizowany, obejmuje trzy stacje. Stacje będą utrzymane w tonacji szaro-czarnej. Wspólnym wyróżnikiem będą grafiki na ścianach zatorowych według koncepcji grafika Piotra Młodożeńca. Więcej o rozwiązaniach architektonicznych i funkcjonalnych pisaliśmy tutaj.

Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Na stacji tej powstanie pierwszy w Warszawie zintegrowany z wejściem do metra parking rowerowy. Na etapie przedprojektowym zrezygnowano z wymogu uwzględnienia w projekcie stacji C19 Zacisze możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.

Kolejną stację, C20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Wyjścia będą prowadzić też na przystanki planowanej linii tramwajowej na Zieloną Białołękę w ciągu Św. Wincentego.

Ostatnia stacja, C21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Również tutaj będą znajdować się wyjścia na przystanki tramwajowe. Za stacją tą zaplanowana jest bardzo duża komora techniczna z 11 torami do zawracania i postoju pociągów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Przestrzeń

Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Witold Urbanowicz 17 sierpnia 2018

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna kończy drążyć swój ostatni tunel

Przestrzeń

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna kończy drążyć swój ostatni tunel

Witold Urbanowicz 16 sierpnia 2018

Warszawa. ZTM znów zaprasza na testy. Tym razem pociągów

Komunikacja

Warszawa. ZTM znów zaprasza na testy. Tym razem pociągów

Jakub Dybalski 14 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5