Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej rozbudowy układu torowego stacji A1 Kabaty. O zamówienie ubiegały się dwie firmy. Dzięki dodatkowym rozjazdom zwiększyć się ma przepustowość stacji, co z kolei ma umożliwić zmniejszenie odstępów między pociągami.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej rozbudowy układu torowego stacji A1 Kabaty. Celem planowanej przebudowy jest zachowanie płynności ruchu przy zmniejszeniu czasu następstw.
Obecnie za stacją znajdują się cztery tory. Trzy tory umożliwiają wyjazd do STP Kabaty, a jeden jest ślepy i wykorzystywany przez rezerwę tunelową. Obrót składów możliwy jest na dwóch środkowych torach. Układ ten przy większej częstotliwości kursowania pociągów bywa problematyczny: zwłaszcza w porze zjazdu i wyjazdu pociągów, co wpływa na płynność ruchu.
Spółka planuje budowę dodatkowych rozjazdów, co zwiększyłoby możliwości trasowania pociągów. Dzięki przebudowie obrót składów możliwy byłby na trzech torach. Jednocześnie obecnie ślepy tor nr 1, dzięki połączeniu z sąsiednim torem, mógłby być wykorzystywany do wyjazdu składów z STP na linię – bez blokowania torów do obrotu składów. Więcej o przebudowie i zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Uproszczony schemat torowy. Kolorem czerwonym zaznaczono nowe odcinki torów i rozjazdówNa początku marca zeszłym tygodniu minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegały się dwie firmy. Dziś (8 kwietnia) Metro Warszawskie poinformowało o rozstrzygnięciu postępowania. Wygrała go firma Usługi Ogólnobudowlane i Projektowe Archbox z Warszawy, która wyceniła usługi na 1,659 mln zł brutto, pokonując tym samym nieco droższą ofertę Biura Projektów Metroprojekt.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia w zakresie dokumentacji projektowej i uzyskania wszelkich zgód przeznaczono 22 miesiące. Wykonawca będzie pełnić też nadzór autorski nad realizacją prac – nie dłużej niż do końca 2024 r. Założenia projektowe przewidują utrzymanie możliwości prowadzenia przejazdów eksploatacyjnych na I linii metra w trakcie rozbudowy, a także dążenie do zachowania naziemnych ciągów komunikacyjnych w maksymalnym zakresie.