Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro wybrało projektanta brakujących stacji na I linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro wybrało projektanta brakujących stacji na I linii
fot. UM Warszawa
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na zaprojektowanie od dawna planowanych dodatkowych stacji na I linii – A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów – których budowę odłożono pod koniec lat 80. XX w. Wygrała firma Metroprojekt, która ma bardzo długie związki z budową stołecznego metra.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie prac przedprojektowych oraz projektu budowlanego dla stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na funkcjonującej I linii metra wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej.

Stacja Plac Konstytucji miałaby powstać w ciągu Marszałkowskiej na odcinku od pl. Konstytucji do Wilczej. Zakres prace obejmować będzie przebudowę tunelu szlakowego B12/B13 (łączącego obecnie stacje A11 Politechnika i A13 Centrum), a także rozbudowę systemu wentylacji dla tuneli szlakowych B12 i B13 wraz z budową wentylatorni szlakowych i czerpnio-wyrzutni. Stacja Muranów przewidziana jest w ciągu ul. gen. Andersa, od rejonu skrzyżowania z ul. M. Anielewicza do rejonu skrzyżowania z ul. Stawki. Również w tym przypadku przewidziano przebudowę tunelu szlakowego B16/B17 (łączącego obecnie stacje A15 Ratusz Arsenał i A17 Dw. Gdański) oraz rozbudowę systemu wentylacji dla tuneli szlakowych. Zgodnie z założeniami dla projektantów w czasie budowy powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na I linii. Zamawiający oczekuje też dążenia do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni.

Przed połową lipca minął termin składania ofert. Swoje propozycje złożyły dwie firmy – ILF, który oferuje wykonanie usługi za 7,614 mln zł brutto i Metroprojekt, który proponuje 7,364 mln zł brutto. Złożone oferty mieściły się w budżecie zamawiającego, który został określony na kwotę ponad 7,702 mln zł brutto. Obie firmy mają bardzo bogate doświadczenie w realizacji dokumentacji projektowej dla rozbudowy warszawskiego metra. Kryteria wyboru to cena (40%) oraz doświadczenie projektantów (60%).

Dzisiaj (27 września) Ratusz poinformował o rozstrzygnięciu postępowania. Wygrała firma Metroprojekt, o czym zdecydowała zaproponowana cena. Konkurent, firma ILF, otrzymał 98,69 pkt. Teraz oferenci mają dziesięć dni na składanie odwołań. 

Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy. Założono, że nadzór autorski nad realizacją prac miałby być pełniony w okresie do końca 2026 r. Więcej o założeniach inwestycji piszemy tutaj.

Decyzję o odłożeniu budowy stacji A12 Plac Konstytucji (gdzie wcześniej zakładano przesiadkę na III linię metra) i A16 Muranów podjęto w 1989 r. ze względu na oszczędności. Przez to powstała dosyć paradoksalna sytuacja: odstępy między stacjami w centrum są większe niż na obrzeżach. I tak odległość między osiami peronów stacji Politechnika i Centrum wynosi 1450 m. Po wybudowaniu stacji Plac Konstytucji odległość do Politechniki wyniesie 592 m (wciąż więcej niż między Centrum a Świętokrzyską), a do Centrum 858 m. Obecnie odległość między osiami peronów stacji Ratusz i Dworzec Gdański wynosi 1534 m. Po wybudowaniu stacji Muranów odległość do Ratusza wynosić będzie 635 m, a do Dworca Gdańskiego 899 m.

Jak wcześniej przekonywało Metro, dobudowa tych przystanków radykalnie poprawi dostępność komunikacji zbiorowej w centrum miasta, bez wpływu na pogorszenie częstotliwości kursowania. Podróżni w śródmieściu będą mieli nie więcej niż 400 m do najbliższej stacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij