Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro wybiera Schindlera do wymiany 30 wind

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-08-02 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro wybiera Schindlera do wymiany 30 wind
fot. WU
Metro Warszawskie rozstrzygnęło wielki przetarg na wymianę 30 wysłużonych wind na stacjach I linii między Kabatami i Ratuszem. Wybrana została oferta firmy Schindler, która jest gotowa wykonać prace za 4,8 mln zł brutto. Roboty są rozłożone w czasie i potrwają do 2022 r.

Przedmiotem przetargu jest wymiana 30 dźwigów osobowych na I linii metra na odcinku od stacji A1 Kabaty do stacji A15 Ratusz. Najstarsze urządzenia są w ciągłej i intensywnej eksploatacji od momentu otwarcia metra w 1995 r., co przekłada się też na ich awaryjność. Problemem są zużycie urządzeń czy trudności w dostępie do części zamiennych.

– Najstarsze hydrauliczne windy wymieniamy na dźwigi z napędem elektrycznym. Są nowocześniejsze, szybsze i wygodniejsze. Dążymy do ujednolicenia rozwiązań, dlatego też przetarg obejmuje aż 30 urządzeń – wskazuje Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego. W każdej windzie znajdzie się monitoring. 

Przed połową czerwca minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegały się trzy podmioty – Liftprojekt Inżyniera Dźwigowa Techwind Jan Rutkowski oraz Schindler Polska. Ostatecznie wczoraj (1 stycznia) Metro wybrało ofertę złożoną przez polski oddział Schindlera, która jest jednym ze światowych producentów wind i schodów ruchomych. Firma jest też gotowa wykonać prace najtaniej – za 4,8 mln zł brutto, poniżej budżetu, który był określony na kwotę 7 mln zł brutto.

Instalowane będą nowe dźwigi elektryczne bez maszynowni w istniejącym szybie. Prace obejmą windy na stacjach Kabaty (3 szt.), Natolin (3 szt.), Imielin (1 szt.), Stokłosy (1 szt.), Ursynów (1 szt.), Służew (1 szt.), Wilanowska (3 szt.), Wierzbno (3 szt.), Racławicka (1 szt.), Pole Mokotowskie (3 szt.), Politechnika (3 szt.), Centrum (3 szt.), Świętokrzyska (1 szt.), Ratusz (3 szt.). Roboty będą prowadzone przy czynnych stacjach, a czas wyłączenia dźwigu z użytku nie może przekroczyć pięciu tygodni. Zdemontowane komponenty istniejących dźwigów posłużą jako części zamienne.

Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca 2022 r. Całe urządzenia mają być objęte min. 24-miesięczną gwarancją. Do tego przewidziano 60 miesięcy gwarancji na pasy nośne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5