Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro weryfikuje plany: Nowych pociągów mniej, a sprzedaż rosyjskich później

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-31 09:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro weryfikuje plany: Nowych pociągów mniej, a sprzedaż rosyjskich później
fot. WU
Metro Warszawskie, po ustaleniach z Zarządem Transportu Miejskiego, weryfikuje plany związane z zakupem nowego taboru. Spółka myśli teraz o 45 nowych pociągach, co powinno pozwolić na zachowanie częstotliwości 2 minut 20 sekund na całej II linii. Elementem przetargu nie będzie też sprzedaż pociągów rosyjskich, choć Metro nie wycofuje się z planów ich wymiany.

Wcześniej Metro Warszawskie zakładało możliwość zakupu 59 pociągów, biorąc pod uwagę obsługę całej II linii i plan zastąpienia pociągów rosyjskich. Oczekiwania związane z zakupem nowego taboru zostały jednak zweryfikowane. – W tej chwili zakładamy, że zakup będzie dotyczył 45 pociągów. Takie są dyspozycje ze strony organizatora transportu, jakim jest ZTM. Pod tę wielkość przygotowujemy zamówienie – wyjaśnia Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Taka liczba pociągów powinna wystarczyć, jeżeli chodzi o kwestie związane z obsługą wydłużonej II linii metra o wszystkie planowane odcinki. – ZTM zakłada, że z chwilą wybudowania całej II linii przy tej liczbie składów będziemy mogli jeździć z częstotliwością 2 minut 20 sekund, czyli taką, jak obecnie w tej chwili na I linii – dodaje Lejk.

Elementem przetargu nie będzie też sprzedaż pociągów rosyjskich. – Wydaje się, że oczekiwanie dwóch funkcji od dostawcy – wyprodukowania i sprzedaży – nie jest optymalnym rozwiązaniem – wyjaśnia Jerzy Lejk.

Nie oznacza to, że spółka porzuciła plany związane z wycofaniem z ruchu pociągów rosyjskich. – Generalnie zakładamy, że pociągi rosyjskie powinny podlegać wymianie z racji swoich cech eksploatacyjnych i zbliżającego się okresu zakończenia ich żywota technicznego. W tej chwili podlegają one remontom wymaganym przez stosowne przepisy – mówi prezes Metra. Wśród wad pociągów wymienia konieczność codziennych przeglądów, a także pobór energii.

Zastąpienie pociągów rosyjskich to kwestia kilku lat. – Czas wymiany nastąpi po przeprowadzeniu procesu przetargowego i dostawie nowych pociągów. Zakładamy, że będzie to następować od 2022 r. – mówi Lejk. Wtedy spora część wagonów rosyjskich przekroczy okres 25 lat eksploatacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Wolę: Wolska bez przejazdu do centrum od weekendu

Komunikacja

Metro na Wolę: Wolska bez przejazdu do centrum od weekendu

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2017

Tunel metra zamieni się w wiadukt nad obwodnicą. Bez przerw w ruchu

Komunikacja

Tunel metra zamieni się w wiadukt nad obwodnicą. Bez przerw w ruchu

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5