Pasażerowie korzystający ze stacji metra Politechnika muszą liczyć się z drobnymi utrudnieniami. Od wczoraj (8 sierpnia), w związku z rozpoczęciem wymiany zadaszeń, zamknięte jest północno-zachodnie wejście. W dalszym ciągu trwają też prace remontowe hali peronowej.
Po 20 latach eksploatacji przyszła pora na drobne remonty najstarszych stacji metra w Warszawie. Rozpoczęła się właśnie
wymiana charakterystycznych, półokrągłych zadaszeń na stacji Politechnika, przykrywających wejścia ze schodami ruchomymi. Wiaty w ciągu 20 lat eksploatacji zdołały się zestarzeć – stalowe elementy są skorodowane, a konstrukcja przecieka. Zadaszenia zostaną odtworzone według pierwotnych założeń, opracowanych przez zespół architekt Jasnej Strzałkowskiej-Ryszki ponad dwie dekady temu.
W sumie na Politechnice do wymiany są trzy znajdujące się tam wiaty. Wejścia wykonawca będzie zamykał pojedynczo. Od wczoraj (8 sierpnia) nieczynne jest pierwsze z zadaszonych wejść – północno-zachodnie, prowadzące na Nowowiejską w kierunku politechniki. Utrudnienia przy tym wejściu potrwają do 23 sierpnia. 24 sierpnia mają rozpocząć się prace przy wyjściu północno-wschodnim, na Nowowiejską, w kierunku placu Zbawiciela. Natomiast 16 sierpnia prace obejmą wejście południowo-zachodnie, na Trasę Łazienkowską. W październiku natomiast wykonawca przeniesie się na stację Pole Mokotowskie, gdzie do wymiany są dwie wiaty.
To nie koniec prac przy wejściach do metra. Okazało się, że
naprawić bądź wymienić trzeba sporą część okładzin kamiennych wejść na najstarszych stacjach od Kabat do Politechniki. Naprawy prowadzone będą też przy wejściach na Ratuszu i Młocinach. Natomiast stacja Stokłosy otrzyma dwie nowe windy łączące antresolę z poziomem powierzchni. Ponadto
zamknięte jest wejście na stację Wilanowska od strony pętli autobusowej w związku z budową biurowca, która skutkować będzie nowym układem wejść.
Trwają też
dalsze prace remontowe w hali peronowej stacji Politechnika. Uszczelniono już dylatacje, wyczyszczono ściany, pomalowano też część sufitu hali peronowej od strony toru w kierunku Młocin. Pracownicy metra zaczęli nakładać drugą warstwę farby.
fot. WU