Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro Warszawskie wybrało wykonawcę prac przedprojektowych dla III linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-30 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro Warszawskie wybrało wykonawcę prac przedprojektowych dla III linii
mat. MW
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na prace przedprojektowe dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Zlecenie trafi do firmy ILF, która w ostatnich latach wykonuje istotną część dokumentacji projektowych dla metra.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac przedprojektowych dla etapu I trzeciej linii metra Stadion Narodowy – Gocław wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w zakresie niezbędnym do ogłoszenia postępowania w formule „projektuj i buduj”. Zamówienie jest podzielone na sześć etapów, zakładających m.in. opracowanie projektu koncepcyjnego, ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, wykonanie oceny stanu budynków, wykonanie analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego.

Wystartowały trzy podmioty z ofertami na kwoty od 19,2 mln zł do 27,8 mln zł brutto – wszystkie zmieściły się w budżecie określonym na 33,8 mln zł brutto.Teraz postępowanie rozstrzygnięto. O wyborze zdecydowały cena (60%), dodatkowe doświadczenie koordynatora (7%), projektantów w specjalności architektonicznej (7%), konstrukcyjno-budowlanej (7%), inżynieryjnej kolejowej (7%), geologa (7%), a także wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5%).

Zamówienie trafi do firmy ILF Consulting Engineers Polska, która złożyła najtańszą ofertę. To już doświadczony wykonawca: opracowywał sporą część dokumentacji projektowej dla II linii metra. Na realizację tych prac przeznaczono 18 miesięcy.

Decyzję o budowie pierwszego odcinka III linii metra prezydent Rafał Trzaskowski ogłosił w marcu. Okoliczności towarzyszące tej decyzji, w tym tajemniczo dodanej stacji Jana Nowaka-Jeziorańskiego, spotkały się z wieloma kontrowersjami, których nie rozwiało opublikowane z opóźnieniem studium techniczne tej linii. Na razie dalszy przebieg III linii metra, ani ogólnie kształt sieci metra pozostają nieznane.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5