Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Wagony serii 81 jadą na remont do Mińska Mazowieckiego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-27 14:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metro Warszawskie, inf. własna

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Wagony serii 81 jadą na remont do Mińska Mazowieckiego
fot. Metro Warszawskie
Metro: Wagony serii 81 jadą na remont do Mińska Mazowieckiego
Metro: Wagony serii 81 jadą na remont do Mińska Mazowieckiego
Metro: Wagony serii 81 jadą na remont do Mińska Mazowieckiego
Metro: Wagony serii 81 jadą na remont do Mińska Mazowieckiego
Pociągi serii 81 służą warszawiakom od początku funkcjonowania metra. Wyjeżdżone kilometry wiążą się z potrzebą przeprowadzenia naprawy piątego poziomu utrzymania P5, czyli naprawy głównej. Po jej przeprowadzeniu składy te będą mogły być eksploatowane przez kolejne lata.

Po zakończeniu remontu pasażerowie będą mogli zauważyć nowe siedzenia pasażerskie, odnowione poręcze, wymienione zniszczone szyby w wagonach, nową podłogę wagonów. Zmieniona zostanie także malatura wagonów (m.in. niebieski pasek zastąpiony zostanie żółtym). Z technicznego punktu widzenia ważna jest naprawa nie tylko wnętrza wagonu pasażerskiego, ale również naprawa wózków. Naprawie poddane będą wszystkie sprężarki, sprzęgi, silniki trakcyjne, cylindry hamulcowe, a także okablowanie. Więcej o zakresie remontu pisaliśmy tutaj.

Prace przeprowadzi ZNTK Mińsk Mazowiecki, a wartość kontraktu to 18,34 mln zł brutto. W latach 2017 – 2019 naprawę przejdą 64 wagony (28 wagonów czołowych i 36 wagonów pośrednich). Na lawety – jako pierwsze – zostały załadowane wagony nr 011 i 012 ze składu nr 06. Zostały one wyprodukowane w 1994 r. w Sankt Petersburgu i przejechały w warszawskim metrze ponad 2.200.000 km. Jest to ich kolejny taki remont, gdyż naprawa piątego poziomu utrzymania P5 pociągów serii 81 wymagana jest przez producenta po 16 latach eksploatacji pojazdu lub po przejechaniu 1.120.000 km. Podczas tego remontu wymieniane lub regenerowane są wszystkie eksploatowane części.

Wagony zostaną przetransportowane z terenu Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty do zakładów naprawczych w Mińsku Mazowieckim. Odbędzie się to transportem kołowym, jako transport specjalny. Wyjątkowo dla pociągów metra, wagony umieszczone zostaną na lawetach, które nocą przejadą ulicami Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego.

Docelowo Metro Warszawskie nie wyklucza sprzedaży wagonów rosyjskich. – Decyzja jeszcze nie zapadła, ale nie rezygnujemy z tego pomysłu. Wagony, które ewentualnie byłyby sprzedawane, muszą być jednak w stanie sprawności technicznej – wyjaśnia Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Spółka, zgodnie z niedawnymi zapowiedziami, planuje w najbliższym czasie przetarg na zakup 45 nowych pociągów – do obsługi wydłużonej II linii i ewentualnie do wzmocnienia I linii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5