Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Metro w Charkowie na razie co 30 minut

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-05-23 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro w Charkowie na razie co 30 minut
fot. Metro w Charkowie
Metro w Charkowie od wtorku 24 maja od godz. 7:00 ponownie obsługuje pasażerów. Pociągi wznawiają kursowanie na wszystkich trzech liniach z częstotliwością co 30 minut. Na razie jednak nie wszystkie stacje zostaną otwarte.

Metro w Charkowie przestało kursować 24 lutego – w pierwszym dniu wojny. Od tamtej pory służyło za schron dla ludności. Dla wielu mieszkańców metro stało się drugim domem. W sumie, jak poinformowało miasto, od początku wojny zniszczonych zostało 3482 domów i budynków mieszkalnych – 492 obiekty nie nadają się do odbudowy. Zniszczonych zostało 490 obiektów publicznych, w tym 109 szkół, 98 przedszkoli, 55 placówek medycznych, 46 instytucji kultury, 14 placówek szkolnictwa wyższego, pięć świątyń.

Ukraińska kontrofensywa pozwoliła na poprawę bezpieczeństwa w Charkowie – miasto nie znajduje się już pod nieustannym ostrzałem. Powoli drugi największy ośrodek Ukrainy budzi się do życia. Wcześniej już częściowo wróciła komunikacja naziemna

Zgodnie z zapowiedziami metro wznawia kursowanie we wtorek 24 maja. Pociągi będą jeździć na wszystkich trzech liniach z częstotliwością co 30 minut – w godz. 7-19. – Na razie, gdy dopiero odbudowuje się życie gospodarcze, trudno powiedzieć, jak będą wyglądały przepływy pasażerów. Wraz ze wzrostem ich liczby będziemy zwiększać częstotliwość kursowania. Jednocześnie zmienimy logistykę komunikacji naziemnej, by ułatwić poruszanie się po mieście – mówi Igor Terechow, burmistrz Charkowa. Przez pierwszy tydzień przejazdy będą bezpłatne. Jednocześnie w czasie alarmów lotniczych stacje dalej będą służyły za schrony.

Metro będzie funkcjonować z ograniczeniami. Pociągi na linii Sałtiwśkiej, prowadzącej do Sałtwiki – najbardziej zniszczonej dzielnicy Charkowa – będą dojeżdżać tylko do stacji Akademika Barabaszowa. Stacje Akademika Pawłowa, Studentśka i Herojiw Praci będą zamknięte. Stacja Derżprom na linii Oleksijiwśkiej będzie funkcjonować wyłącznie jako przesiadkowa na stację Uniwersytet na linii Sałtiwśkiej. Na pozostałych stacjach – jeśli są dwie antresole – czynna będzie tylko jedna głowica.

Charków przed wojną zamieszkiwany był przez ok. 1,4 mln osób. Tamtejsze metro składa się z trzech linii o łącznej długości 38,45 km. W mieście znajduje się 30 stacji.


mat. Yttcgs, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedia commons

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5