Do końca budowy centralnego odcinka II linii metra pozostało nieco ponad półtora tygodnia. Równolegle do trwających prac wykończeniowych są prowadzone testy urządzeń i infrastruktury.
Na siedmiu stacjach centralnego odcinka II linii metra trwają prace wykończeniowe. Najwięcej do zrobienia zostało na stacji Powiśle, gdzie wykonawca
skierował wzmocnione siły. Termin zakończenia prac zgodnie z kontraktem wypada 30 września br. Budowniczowie metra zarzekają się, że zdążą i nie ma zagrożenia dla tej daty.
Jednocześnie są przeprowadzane na całej linii testy urządzeń i elementów infrastruktury. – Są to tzw. testy charakterystyczne. W tej chwili są realizowane tylko te testy, które dotyczą pracy poszczególnych elementów infrastruktury dla konkretnych stacji i odcinków tunelowych – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.
W czerwcu br. rozpoczęły się jazdy próbne na odcinku testowym między Rondem Daszyńskiego a Rondem ONZ. – Wszystkie próby, które można było wykonać dla samej infrastruktury i pociągu zostały wykonane właśnie na odcinku testowym – mówi Witczyński. Sprawdzano m.in. współdziałanie pociągów Siemens Inspiro, mających jeździć po nowej linii oraz urządzeń przytorowych i innych elementów systemu sterowania ruchem.
Pierwszy przejazd pociągu metra
po całej trasie odbył się 10 września. Teraz prowadzone są jazdy próbne pociągów Inspiro na poszczególnych odcinkach linii metra.
Jak zapowiada Metro, jeszcze przed zgłoszeniem wykonawcy o zakończeniu prac nowa linia będzie musiała przejść tzw. testy 72-godzinne, w czasie których wszystkie urządzenia będą musiały działać. Po zakończeniu budowy odbędą się odbiory Metra i służb zewnętrznych. Dopiero potem nowa linia zostanie udostępniona pasażerom.