Budowa wschodniego-północnego odcinka II linii metra idzie bez zakłóceń. Ukończony został właśnie pierwszy odcinek tunelu wschodniego – dla pociągów w kierunku Targówka. Tarcza TBM Maria przebiła się właśnie przez ścianę pierwszej stacji na swojej drodze – C17 Targówek.
Budowniczowie odcinka wschodniego-północnego II linii metra utrzymują dobre tempo prac. Jak poinformowała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy, pierwsza tarcza TBM, Maria, która drąży tunel dla pociągów w kierunku Targówka, przebiła się właśnie przez ścianę szczelinową komory rozjazdowej stacji C17 Targówek. Oznacza to, że pierwszy odcinek tunelu – od stacji C18 Trocka, skąd wyruszyły dwie tarcze, do stacji C17 Targówek, jest już gotowy.
Maria wystartowała z Trockiej
na początku maja. Do zeszłego piątku 16 czerwca pokonała dystans 420 m. W sumie do stacji C15 Dworzec Wileński tarcza ma do przejścia 2224,42 m. Druga tarcza, Anna, drążąca równoległy tunel dla pociągów w kierunku centrum, ruszyła na początku czerwca. Do piątku pokonała odległość 93 m. O postępach przy budowie stacji pisaliśmy
tutaj.
Na Dworcu Wileńskim rozpoczęły się już przygotowania związane z wydobyciem tarcz. Budowana jest m.in. ścianka oddzielająca, która umożliwi bezkolizyjne prowadzenie prac – bez wstrzymywania ruchu pociągów na działającym odcinku II linii. Utrudnienia wystepują jednak na powierzchni. Od nocy z 16 na 17 czerwca zamknięta jest Targowa od Wileńskiej do ul. 11 Listopada. Od 25 czerwca Targową od Dw. Wileńskiego do 11 Listopada przestaną natomiast kursować tramwaje. Utrudnienia w komunikacji szynowej potrwają do 19 sierpnia.