Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2017
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W zeszłym tygodniu Warszawa rozstrzygnęła konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną ostatniego odcinka II linii metra. Wybrano prace znanego już w stolicy konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Teraz swoje koncepcje przedstawił konkurent – firma ILF Consulting Engineers.

Pod koniec października Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra, w skład którego wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje, a także zaplecze na Morach.

W konkursie wpłynęły dwie prace – od firmy ILF oraz konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Obie są doskonale znane przy budowie II linii metra. Chołdzyński z Metroprojektem wykonał wielobranżowy projekt koncepcyjny dla centralnego odcinka II linii metra. Metroprojekt dostał też zlecenie na projekty dwóch zachodnich odcinków – od Ronda Daszyńskiego do Księcia Janusza (w budowie) i od Księcia Janusza do Powstańców Śląskich (tu znowu we współpracy z Chołdzyńskim). Natomiast firma ILF zrealizowała projekt wykonawczy dla centralnego odcinka II linii, a także wygrała konkursy na projekty dwóch wschodnich-północnych odcinków: od Dworca Wileńskiego do Trockiej (w budowie) i od Trockiej do Rembielińskiej.

Oferty były oceniane pod względem siedmiu kryteriów: cena (30%), walory konstrukcyjno-technologiczne (5%), walory eksploatacyjne (15%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), rozwiązania architektoniczne (20%), powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne STP (10%). Ostatecznie wyżej oceniono pracę konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, które otrzymało 96,95 punktów. Konkurent dostał 91,21 punktów.

Prezentowaliśmy już zwycięskie plansze konkursowe (tutaj dodatkowe wizualizacje). Teraz efekt swoich prac przedstawił ILF Polska. Stacje są zaprojektowane w stylu oszczędniościowym. Także i tutaj pojawiał się goły beton, a każda stacja otrzymała swój kolor. Ocenę walorów estetycznych pozostawiamy czytelnikom, zaznaczając oczywiście, że nie był to decydujący czynnik wyboru podmiotu, który zostanie zaproszony do sporządzenia projektu kolejnych stacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Przestrzeń

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Witold Urbanowicz 11 października 2022

Pozostałe z wątku:

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Przestrzeń

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Witold Urbanowicz 11 października 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5