Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro szuka operatora reklam w pociągach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-02-2023
Ostatnia modyfikacja:
11-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro szuka operatora reklam w pociągach
fot. WU
Metro Warszawskie rozpisało przetarg ofertowy na najem powierzchni wagonów pod tablice i ekrany reklamowe przez okres trzech lat. Nowością będzie umożliwienie w czasie rzeczywistym emisji komunikatów specjalnych ZTM na wewnętrznych ekranach LCD. Przy okazji spółka ujawniła, które stare składy rosyjskie są planowane do pozostawienia w ruchu.

Przedmiotem zlecenia są małoformatowe tablice (28 x 88 cm), ekrany LCD (min. 19 cali) – będące oficjalnie częścią podsystemu informacyjno-reklamowego wewnątrz wagonów oraz zewnętrzna powierzchnia wagonów. W sumie do montażu reklam wytypowano pięć starych pociągów rosyjskich nr 02, 09, 10, 11 i 12 (pozostałe – 01, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 13, 14 i 15 – mają zostać wycofane z ruchu i przekazane Kijowowi), 18 składów Metropolis, siedem nowych pociągów rosyjskich, 35 składów Inspiro i sześć składów Skoda (nr 77-82). W sumie to 1926 tablic reklamowych i 1962 ekrany. Zaznaczono przy tym, że wykonawca ma wprowadzać też reklamy do nowo wprowadzanych do ruchu wagonów (chodzi o Skody, których dostawy trwają).

Termin składania ofert mija 15 marca. Startować mogą firmy, które za ostatnie trzy lata obrotowe (wskazano 2021, 2020 i 2019) uzyskiwały roczny przychód na poziomie min. 12 mln zł i które dysponują odpowiednim doświadczeniem w prowadzeniu działalności reklamowej. Muszą też dysponować własnymi środkami finansowymi bądź zdolnością kredytową na poziomie min. 10 mln zł, by potwierdzić swoje możliwości w zakresie montażu i uruchomienia ekranów. O wyborze zdecydują wysokość opłaty czynszowej (99,5%) oraz wysokość opłaty za wykorzystanie zewnętrznych powierzchni wagonów (0,5%). Minimalny czynsz za najem miejsca pod tablicę – 90,38 zł netto miesięcznie, ekran LCD – 194,84 zł. W sumie więc w skali miesiąca wychodzi min. 556,4 tys. zł netto. Minimalna opłata za jednorazowe oklejenie zewnętrzne wagonu – po każdorazowym uzyskaniu zgody ZTM-u – to 411,6 tys. zł netto.

Operator będzie musiał dostarczyć koncepcję systemu reklamowego. System reklamowy „nie może ograniczać przestrzeni okna, wystawać poza obrys pokrywy, stwarzać możliwość zranienia lub uderzenia przez pasażerów i stanowić utrudnienie w miejscach ewakuacji”. Nie jest dopuszczalna ingerencja w poszycie wagonów, ani zasłanianie głośników i pokryw rewizyjnych. Reklamy nie mogą być też „dominującym elementem wystroju wagonów”. Na montaż i uruchomienie systemu reklamowego przeznaczono 30 dni od momentu powiadomienia najemcy o możliwości rozpoczęcia montażu.

Oferent zobowiązuje się do realizacji pociągów świątecznych / promocyjnych miasta – do dwóch rocznie. Pociąg świąteczny ma być uruchamiany w okresie od 1 grudnia do 6 stycznia. Ponadto oferent zobowiązuje się do udostępnienia 6 minut na godzinę do emitowania na ekranach komunikatów Metra i ZTM-u. Ponadto oferent zobowiązany jest do udostępniania czasu dla komunikatów specjalnych (do 15 min. na godzinę), które będą emitowane przez ZTM w przypadkach nadzwyczajnych (powstania jakichkolwiek zagrożeń w przestrzeni metra i zaburzeń w jego normalnym funkcjonowaniu). Komunikaty mają być przekazywane on-line przez ZTM.

Dotychczas operatorem reklam w pociągach był Stroer – i to do niej należą znajdujące się w wagonach tablice i ekrany LCD. Umowa jednak zakończyła się w styczniu, a w ostatnim czasie rozpoczął się demontaż starych nośników z wagonów. Inaczej wygląda sytuacja z reklamami na stacjach, regulowanych oddzielną umową. W ostatnim okresie Stroer zdemontował wszystkie reklamy z nośników, twierdząc, że umowa jest zawieszona, a relacje z Metrem – zamrożone. Metro i miasto z kolei stoją na stanowisku, że umowa dalej obowiązuje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij