Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro szlifuje nocą szyny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
06-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Warszawskie metro znów szlifuje tory – w miniony weekend na pierwszą linię kolei podziemnej wjechał specjalistyczny pociąg przeznaczony do tego typu prac. Szlifowanie będzie się odbywać również w kolejnych dniach, a raczej nocami – podczas przerw w ruchu pasażerskim. Prewencyjne prace konserwacyjne szyn i rozjazdów poprawią bezpieczeństwo pasażerów.

Metro Warszawskie 30 maja podpisało umowę z firmą, która specjalizuje się w szlifowaniu torów. Używany jest do tego specjalny pociąg, obsługiwany przez wyszkoloną załogę. W miniony weekend, w nocy z 4 na 5 czerwca, szlifierka wjechała na tory po raz pierwszy w tym roku – na odcinek pomiędzy stacjami Kabaty a Imielin. Łącznie prace objęły tej nocy 1,5 km szyn. W tym tygodniu szlifowane mają być z kolei tory od stacji Natolin do okolicy stacji Ursynów.

Na tym nie koniec prac konserwatorskich. Szlifowanie prowadzone będzie jeszcze w czerwcu, lipcu i sierpniu, a ostatnią turę zaplanowano na grudzień. W tym czasie poprawiany będzie stan większości torów i rozjazdów na obu liniach.

Bezpieczeństwo i komfort

Szlifowanie prewencyjne odbywa się w czasie, gdy metro nie przewozi pasażerów, czyli w przerwie nocnej. Pozwala ono usunąć tzw. zużycia zmęczeniowe – w postaci takich wad, jak wykruszenia, wybuksowania, falistości, które pojawiają się na główkach szyn w trakcie ich eksploatacji. Technologia ta umożliwia także odtworzenie profilu poprzecznego szyn.

Maszyna jest w stanie „wygładzić” nawet dwa kilometry torów w niespełna trzy godziny, a temu niezwykle widowiskowemu procesowi towarzyszą feerie iskier.

Dłuższe życie szyn

Specjaliści ze stołecznego metra przekonują, że odpowiednio dobrane i zastosowane zabiegi konserwacyjno-remontowe znacząco wydłużają okres żywotności podziemnych torowisk. Regularne prowadzenie robót konserwacyjnych pozwala stosunkowo niewielkim kosztem przywrócić pierwotne właściwości szyn, tj. odtworzyć odpowiedni profil poprzeczny oraz wyeliminować wady powierzchniowe w pierwszym stadium ich powstania. Tego typu prace konserwacyjne przeprowadzane na torach warszawskiego metra przedłużają jego żywotność, spowalniają proces zużycia kół pociągów, a co szczególnie istotne – wpływają korzystnie na komfort pasażerów, zmniejszając wibracje i hałas podczas jazdy składów metra.

Takie działania przynoszą wreszcie oszczędności – wydłużają tzw. cykl życia szyny, przez co oddala się w czasie konieczność jej wymiany.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Zobacz również:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Trwa coroczne szlifowanie szyn w metrze (zdjęcia)

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Zobacz również:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Trwa coroczne szlifowanie szyn w metrze (zdjęcia)

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5