Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Sto metrów Marii, prace konstrukcyjne na Woli

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-05-26 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Sto metrów Marii, prace konstrukcyjne na Woli
budowa ścian szczelinowychfot. Metro Warszawskie
Na budowanym odcinku wolskim II linii metra trwają prace konstrukcyjne związane z budową ścian szczelinowych dwóch stacji. Na stacji C6 Księcia Janusza w komorze startowej dla tarcz wykonano już 68% ścian. Natomiast na odcinku wschodnim-północnym pierwsza tarcza pokonała kilka dni temu 100 metrów.

Na odcinku zachodnim na stacjach C6 Księcia Janusza i C7 Młynów trwa budowa ścian szczelinowych, które stanowią element konstrukcyjny powstających stacji. Ich zadaniem w czasie budowy jest zabezpieczanie wykopu przed osuwaniem się ziemi i wodami gruntowymi. Jak przypomina Metro, ściany szczelinowe są budowane fragmentami, tzw. sekcjami i mają zazwyczaj grubość 100 centymetrów, szerokość od 5,6 do 6,6 m i głębokość nawet do kilkudziesięciu metrów w głąb ziemi.

Budowa ścian szczelinowych to złożony proces. W pierwszej kolejności oczywiście są przekładki instalacji, które kolidują z budową. Następnie wykonywany jest głęboki na 1-1,5 m wykop pod zbrojenie murków prowadzących i ich budowę. W dalszej kolejności szczelina między wykonanymi murkami prowadzącymi jest głębiona. Wykop jest wypełniany betonitem, a następnie budowniczowie wprowadzają klatki zbrojeniowe. Ostatnim etapem jest betonowanie.

Jak informuje Metro, na stacji C6 Księcia Janusza w komorze startowej dla tarcz TBM wykonano już 42 z 62 paneli ścian szczelinowych (zaawansowanie 68%). Na stacji C7 Młynów wykonanych jest 17 z 65 paneli ścian szczelinowych (25%). Zaś na stacji C8 Płocka kontynuowane są prace związane z przebudową instalacji kanalizacyjnej, wodociągowej, teletechnicznej i gazowej.

Natomiast na odcinku wschodnim-północnym tarcza Maria pokonała 24 maja dystans stu metrów. – Po etapie rozruchu osiągnęła zakładaną prędkość drążenia – średnio ponad 10 m na dobę. Do stacji Targówek ma do wybudowania około 420 m tunelu. Na tym odcinku drąży w mułach, piaszczystych iłach, piasku i żwirze – informuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Według stanu na dzisiaj (26 maja) tarcza TBM przeszła 106,1 m. Maria, drążąca tunel dla pociągów jadących ze śródmieścia wystartowała 5 maja ze stacji Trocka. W sumie odległość, jaką musi pokonać tarcza, wynosi 2224,42m.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Targówek: Pierwsze metry tunelu wydrążone

Przestrzeń

Metro na Targówek: Pierwsze metry tunelu wydrążone

Witold Urbanowicz 13 maja 2017

Metro na Wolę: Budowa nie zostanie wstrzymana

Prawo & Finanse

Metro na Wolę: Budowa nie zostanie wstrzymana

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2017

Metro na Woli wkracza w etap prac konstrukcyjnych

Przestrzeń

Metro na Woli wkracza w etap prac konstrukcyjnych

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5