Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-11-05 10:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
fot. MW
Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia
Rozpoczęły się pierwsze kontrole pudeł wagonów Skody. Ta surowa konstrukcja waży jedynie 5 ton i wykonana została ze specjalnego połączenia aluminiowych, bardzo cienkich dużych ścian z grubymi, wytrzymałymi częściami. Tylko dla karoserii jednego wagonu wykonano 540 metrów specjalnych spawów.

Zamówienie na 37 nowych jednoprzestrzennych sześciowagonowych pociągów metra z opcją rozszerzenia o 8 dodatkowych składów wkroczyło właśnie w bardzo ważny etap kontroli i odbiorów pudeł wagonów. W fabryce wagonów w Ostrawie trwa kontrola dwóch pierwszych z 222 pudeł wagonów i zarazem pierwsza z kilku tysięcy kontroli zaplanowanych dla całego procesu produkcji pociągów. Wśród nich odbywać się będą kontrole: każdego gotowego pudła wagonu, każdego pomalowanego pudła wagonu, wózków, kompletnych wagonów a także próby statyczne i dynamiczne w fabryce oraz próby dynamiczne już na terenie warszawskiego metra. Obecnie kontroli poddawane są dwa wagony pośrednie, zaś w przyszłym tygodniu rozpoczniemy odbiory pierwszego wagonu czołowego.

Produkcja pudeł pociągów odbywa się w nowoczesnej fabryce Škoda Vagonka w Ostrawie. Nowa hala produkcyjna powstała specjalnie na potrzeby nowoczesnych konstrukcji taboru, w tym metra i kosztowała 40 mln euro. Jej linia produkcyjna zaprojektowana została do seryjnego cyklu pracy, podczas którego odbywa się spawanie automatyczne i ręczne. Unikalny proces spawania, opracowany został we współpracy z firmami ze Szwajcarii i Francji. Pozwala na stworzenie integralnej konstrukcji z lekkich profili stopu aluminium. Jest zaawansowaną technologicznie kombinacją bardzo cienkich dużych ścian (ściany boczne, podłoga, dach) i grubych, wytrzymałych części do przenoszenia i pochłaniania obciążenia związanego z pracą i zderzeniem, zgodnie z normami EN. Jedno kompletne pudło wagonu powstaje w ciągu zaledwie 2-3 dni.

Przetarg na dostawy do 45 nowych, jednoprzestrzennych składów metra rozstrzygnięty został w październiku 2019, po oddaleniu przez sąd wszystkich odwołań. Umowa na dostawę 37 fabrycznie nowych pociągów, z opcja rozszerzenia zamówienia o dodatkowych 8 składów podpisana została 30 stycznia 2020 r. Kontrakt przewiduje 222 wagony, w tym 74 z kabiną maszynisty i 148 wagonów pośrednich. Pierwszy skład powinien pojawić się w Warszawie pod koniec przyszłego roku.


fot. MW


mat. MW

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5