Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Siemens dostarczy części zamienne do Inspiro za 23 mln zł

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Siemens dostarczy części zamienne do Inspiro za 23 mln zł
fot. WU
Metro Warszawskie w drodze negocjacji udzieliło Siemensowi, producentowi składów Inspiro, zamówienia na dostawę wózków oraz zestawów kołowych dla jednego pociągu. – Pod koniec roku składy zaczną wychodzić spod gwarancji producenta i musimy mieć rotacyjny zapas części zamiennych – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Przedmiotem zamówienia Metra Warszawskiego jest dostawa 12 wózków, zarówno silnikowych, jak i tocznych, oraz 24 zestawy kołowe toczne i napędowe. – Dwanaście wózków stanowi komplet rotacyjny dla jednego pojazdu. Umożliwia to, w razie potrzeby, podmianę wszystkich wózków na jednym pociągu. Pociągi już wkrótce będą wychodzić z okresu gwarancji i chcemy pozyskać, jak największą ilość części zamiennych, tak by zapewnić współczynnik gotowości taboru na odpowiednim poziomie – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Taki zakup, planowany zresztą wcześniej, nie jest w Metrze niczym nowym. – Podobne liczby wózków i zestawów posiadamy w odniesieniu do innych typów taboru (Metropolis i seria 81). Są to typowe eksploatacyjne zestawy podzespołów rotacyjnych wykorzystywane przy naprawach, przeglądach bądź awariach. W celu maksymalnego skrócenia czasu usuwania poważnej awarii bądź wykonywania poważnego remontu używa się w takich sytuacjach zespoły rotacyjne – mówi Bartoń.

Siemens wycenił realizację dostaw na 5,24 mln euro netto. Po dzisiejszym kursie to wydatek rzędu 23 mln zł. Dostawa wózków kosztować ma 3,77 mln euro (ok. 16,5 mln zł), natomiast zestawów kołowych – 1,46 mln euro (ok. 6,4 mln zł).

Dostawa części zamiennych nie ma związku z problemem nadmiernego zużycia kół w składach Inspiro, które skutkowało przyspieszonym zużyciem infrastruktury. Sprawa ta była przedmiotem sporu producenta i Metra. Zdaniem przewoźnika źródło problemu tkwi w niewłaściwej, przeważnie dwupunktowej współpracy koła i szyny. Siemens z kolei nie chce uznać tego za wadę systemową i posługując się opinią biegłego, przekonuje, że to określone nieprawidłowości po stronie infrastruktury – zwłaszcza na II linii – wpływają na nadmierne zużycie kół pojazdów.

Ostatecznie strony porozumiały się co do powołania wspólnego zespołu ekspertów do zbadania przyczyn tego problemu. – Komisja jeszcze działa, trwa ustalanie wniosków końcowych – informuje Anna Bartoń. Siemens zobowiązał się też do podjęcia niezwłocznych działań, które umożliwią wymianę kół w ośmiu pociągach. Jak informuje Metro, nastąpi to w III kwartale tego roku, a wymiana potrwa około ośmiu miesięcy. Kto pokryje koszty będzie wiadomo po tym, jak komisja zakończy pracę.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5