Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-07-14 10:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
fot. MW
Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
Metro rozpoczyna coroczne szlifowanie szyn [zdjęcia]
Szlifowanie prewencyjne szyn i rozjazdów jest elementem regularnych prac konserwacyjnych wykonywanych na infrastrukturze torowej Metra Warszawskiego. W tym roku prace zostały podzielone na dwa okresy: w pierwszym etapie potrwają 4 tygodnie (od nocy 5/6 lipca), zaś drugi etap został zaplanowany na jesień i potrwa do grudnia.

Szlifowanie prewencyjne, prowadzone na torach metra, pozwala usunąć zużycia zmęczeniowe w postaci wad typu: head check, wykruszeń, wybuksowań, falistości, które pojawiają się na główkach szyn w trakcie ich eksploatacji. Umożliwia ono także odtworzenie profilu poprzecznego szyn.

Z doświadczeń w eksploatacji linii metra wynika, iż odpowiednio dobrane i zastosowane zabiegi konserwacyjno-remontowe znacząco wydłużają okres żywotności nawierzchni torowej. Regularne prowadzenie robót konserwacyjnych pozwala stosunkowo niewielkim kosztem przywrócić pierwotne właściwości szyn, tj. odtworzyć odpowiedni profil poprzeczny oraz wyeliminować wady powierzchniowe w pierwszym stadium ich powstania, co ma istotne znaczenie w bezpiecznej eksploatacji. Tego typu prace konserwacyjne przeprowadzane na torach warszawskiego metra przedłużają jego żywotność, spowalniają proces zużycia kół pociągów, a co szczególnie istotne wpływają korzystnie na komfort jazdy, zmniejszając wibracje i hałas.

Szlifowanie szyn i rozjazdów odbywa się wyłącznie podczas przerwy nocnej, nie powodując utrudnień w ruchu pasażerskim. W bieżącym tygodniu szlifowanie odbywa się na linii M2, zaś w zeszłym – prace wykonywane były na odcinku bielańskim linii M1.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 10 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5