Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro rozbuduje informację pasażerską od Kabat do Wilanowskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-05-05 11:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro rozbuduje informację pasażerską od Kabat do Wilanowskiej
fot. WUzdjęcie ilustracyjne – peron stacji Ratusz
Metro Warszawskie rozpisało przetarg na rozbudowę systemu informacji pasażerskiej. Na siedmiu początkowych stacjach I linii – od Kabat do Wilanowskiej – zostanie zainstalowanych 28 nowych monitorów. Ekrany pojawią się w halach odpraw, w rejonie bramek biletowych. Tym samym zakończy się trwająca od wielu lat budowa i rozbudowa systemu informacji pasażerskiej na I linii metra.

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu informacji pasażerskiej na siedmiu stacjach I linii – od Kabat do Wilanowskiej. W ekrany, wyświetlające informacje o czasie przyjazdu najbliższych dwóch pociągów, komunikaty specjalne oraz o zmianie organizacji ruchu, mają zostać wyposażone wszystkie hale odpraw z bramkami biletowymi.

W sumie pojawić się ma 28 nowych monitorów – po dwa na każde wejście, w rejonie bramek biletowych (wyjątkiem jest stacja Kabaty – tutaj w każdej hali odpraw zostanie zainstalowany jeden monitor). Zamówienie obejmuje też okablowanie i integrację systemów. Metro wymaga monitorów o przekątnej co najmniej 32 cali. Ekrany mają być przystosowane do pracy ciągłej, odporne na drgania, pyłoszczelne.

Termin składania ofert mija 12 maja. Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu sześciu miesięcy od zawarcia umowy. Prace w części publicznej stacji metra oraz tunelu dozwolone są wyłączne w przerwie nocnej, w godz. 1-4.

W początkowym okresie funkcjonowania metra jedyną informacją o częstości kursowania pociągów były rozkłady jazdy oraz stopery odmierzające czas, jaki minął od odjazdu poprzedniego składu. Pierwsze ekrany SIP pojawiły się w metrze na stacjach Plac Wilsona i Marymont w 2006 r. w związku z wprowadzeniem  ruchem wahadłowym między tymi stacjami. Ich zadaniem było informowanie o kierunku jazdy pociągu oraz czasie pozostającym do przyjazdu pociągu wahadłowego. Ekrany są standardowym wyposażeniem nowych stacji metra, począwszy od Słodowca. W kolejnych latach ekrany zainstalowano na peronach od Kabat do Dworca Gdańskiego, a następnie system rozbudowano o ekrany w halach odpraw stacji od Wierzbna do Dworca Gdańskiego. Obecny przetarg będzie kończyć więc rozbudowę systemu informacji pasażerskiej na I linii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2

Redakcja 30 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5