Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Przejazd składu rosyjskiego za nami, skrajnia w porządku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Przejazd składu rosyjskiego za nami, skrajnia w porządku
fot. Metro Warszawskie
Odbyła się już pierwsza część testów z udziałem pociągu rosyjskiego na gotowym już odcinku torowiska II linii metra. – Wymiary i skrajnia są w porządku. Wiemy też, że zasilanie i łączność działają – mówi „Transportowi Publicznemu” Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Zakończyła się już pierwsza, wstępna faza testów na gotowym fragmencie torowiska na centralnym odcinku II linii metra – to jest od łącznika torowego z I linią i stacją C-10 Rondo ONZ do stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Przed dziesięcioma dniami na trasę wjechał pociąg rosyjski. Sprawdzano m.in. skrajnię i ułożenie torowiska. Próby przebiegły pomyślnie. – Wymiary i skrajnia są w porządku. Wiemy też, że zasilanie i łączność działają – mówi „Transportowi Publicznemu” Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

W pierwszej kolejności wykonano model 3D trasy, następnie na linię wjechał tzw. skrajnik, czyli drezyna z obrysem pociągu. Następnie na tory wpuszczono pociąg rosyjski. – Wjazd składu był poprzedzony odbiorami częściowymi infrastruktury – torowiska, peronów, zasilania itp. To nie był jeden przejazd czy zwykłe przetoczenie składu. Pociąg jeździł z różną prędkością, odbyły się wszelkie pomiary – wyjaśnia prezes Lejk.

Przejazd pociągu rosyjskiego jeszcze nie oznacza, że odcinek jest w pełni gotowy i mogą z niego korzystać pasażerowie. Wykonawcę czeka jeszcze kolejna, dłuższa faza testowa z udziałem pociągu Inspiro. Sprawdzić trzeba, czy pociąg prawidłowo komunikuje się ze wszystkimi urządzeniami i elementami systemu sterowania ruchem. – Na to mamy sporo czasu, do końca kontraktu są jeszcze trzy miesiące. Teraz rozpoczynamy ten krok – mówi Jerzy Lejk.

Jak wyjaśnia prezes Metra, w pierwszej kolejności testy odbywają się na torze prób na terenie STP Kabaty. Już tok temu zamontowano tam urządzenia przytorowe i sterowania ruchem, które będą stosowane na II linii. – Musimy sprawdzić wzajemną komunikację urządzeń i pociągu. Ostatnim krokiem będzie test na „żywym organizmie”, czyli wjazd pociągu Inspiro na gotowy odcinek torowiska na II linii – wyjaśnia Jerzy Lejk.

Termin zakończenia prac wypada 30 września br. Linia zostanie udostępniona pasażerom po niezbędnych odbiorach, co powinno nastąpić według zapowiedzi władz miasta przed końcem roku.

Testy Inspiro
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5