Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Przebudowa bramek biletowych nadal droga

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-06-20 16:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Przebudowa bramek biletowych nadal droga
fot. WU
ZTM Warszawa otworzył oferty w przetargu na budowę bramek automatycznych oraz ewakuacyjnych na pięciu północnych stacjach I linii metra. Znowu wystartował jedynie Syntax, składając ofertę powyżej kosztorysu.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez ZTM Warszawa jest przebudowa strefy bramek biletowych na stacjach Marymont, Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny – na wzór południowej głowicy stacji Politechnika, gdzie kilka lat temu postawiono bramkę automatyczną oraz przebudowano przeszklenia oraz wyjścia awaryjne. Zmiana ma po pierwsze umożliwić normalne przejście osobom z nietypowymi biletami (w telefonie bądź pojazdowymi), a także służyć osobom wymagającym szerszego przejścia, zwolnionym z korzystania z normalnych bramek biletowych.

W ramach prac na stacjach mają się pojawić nowe, wyższe wygrodzenia z przejściami awaryjnymi otwieranymi z jednej strony, a także bramki automatyczne z kasownikami do pobierania opłat, o szerszym przejściu (900 mm). Urządzenia będą czytały bilety z paskiem magnetycznym, zakodowane na karcie zbliżeniowej oraz w kodzie 2D (QR code). Będą mogły z nich więc korzystać osoby posiadające bilet zakodowany na telefonie bądź bilet pojazdowy. Zrezygnowano z przycisków do otwierania przejścia bez biletów.

To już drugi przetarg na przebudowę. Pierwsze postępowanie nie wyszło, bo jedyny startujący – firma Syntax z Warszawy, która zajmuje się serwisem stołecznych bramek biletowych – złożył ofertę powyżej budżetu zamawiającego. Niedawno minął termin składania ofert w drugim przetargu. Jedyną ofertę złożył ponownie Syntax, proponując kwotę 3,19 mln zł brutto. To również powyżej budżetu zamawiającego, określonego na kwotę 2,89 mln zł brutto.

Jeśli ZTM zdecyduje się zwiększyć środki przeznaczone na przetarg, zamówienie powinno być wykonane w ciągu czterech miesięcy od podpisania umowy. Uszczelnienie systemu bramkowego będzie jedynie częściowe. Nadal istnieje szereg oficjalnych i nieoficjalnych sposobów omijania niepilnowanych przez nikogo bramek, których przebudowa prowadzona przez ZTM, nie rozwiązuje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Tarcza Maria przebiła się do stacji Targówek

Komunikacja

Metro: Tarcza Maria przebiła się do stacji Targówek

Witold Urbanowicz 19 czerwca 2017

Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]

Komunikacja

Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]

Michał Szymajda 09 czerwca 2017

ZTM Warszawa ponownie próbuje przebudować bramki w metrze

Przestrzeń

ZTM Warszawa ponownie próbuje przebudować bramki w metrze

Witold Urbanowicz 05 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5