Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Stacja Powstańców Śląskich jednak z wyjściami do tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-06 14:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Stacja Powstańców Śląskich jednak z wyjściami do tramwaju
mat. prasowewizualizacja stacji C4
Ratuszowi udało się poprawić projekt planowanej stacji C4 Powstańców Śląskich na zachodnim odcinku II linii metra i – wbrew pierwotnym sugestiom – wyjścia z podziemi będą jednak prowadzić na przystanki tramwajowe w miejscu, które stanie się istotnym węźle komunikacyjnym. Okazuje się, że trwałość projektu budowy nowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Powstańców Śląskich nie będzie stanowić przeszkody.

Lokalizacja i rozwiązania funkcjonalne stacji C4 Powstańców Śląskich znajdującej się na odcinku zachodnim II linii metra były często krytykowane. Pierwotnie stację zaplanowano po wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich, z wyjściami zlokalizowanymi tylko w jednym narożniku, przy bemowskim ratuszu. Taki układ zupełnie nie odpowiadał potencjalnemu znaczeniu tego węzła – metro będzie się tutaj krzyżować z obwodową linią tramwajową wzdłuż Powstańców Śląskich, stanowiącą ważny korytarz transportowy Jelonek i Bemowa.

W zeszłym roku Ratusz ogłosił, że projektowaną stację uda się poprawić – przesunięto ją o kilkanaście metrów na zachód, bliżej skrzyżowania, a także zaplanowano przejścia na wszystkie narożniki skrzyżowania. Nadal nie było jednak pewne, czy powstaną wyjścia na trzy przystanki tramwajowe. Teraz okazuje się, że również przyszłe przesiadki między metrem a tramwajami mogą być lepsze i ostatecznie zostaną wybudowane wyjścia na przystanki. – Budujemy na lata, więc ważne, by wszystkie rozwiązania wdrożyć od początku do końca – podkreśla Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Jako jedną z przeszkód w realizacji wygodnego węzła przesiadkowego wskazywano trwałość projektu unijnego, związanego z budową trasy tramwajowej w ciągu Powstańców Śląskich na odcinku od Górczewskiej do Radiowej, którą otwarto w 2015 r. Budowa wygodnych przesiadek wiązałaby się z koniecznością ponownego rozkopywania skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Trwałość projektu nie będzie jednak przeszkodą. – Okazało się, że jak bardzo się chce, to można. Wystąpiliśmy do CUPT-u z pytaniami w sprawie trwałości projektu. Zgodzili się, że nie naruszamy trwałości projektu – przyjęli naszą dokumentację, mamy to na piśmie, dzięki czemu możemy zbudować wejścia na przystanki tramwajowe – mówi Kaznowska.

Budowa wyjść na przystanki tramwajowe będzie wymuszała zmianę geometrii całego skrzyżowania. – Robi się z tego duża inwestycja. Skrzyżowanie będzie musiało zostać nieco poszerzone, gdyż musimy poszerzyć przystanki tramwajowe. Ta skórka jest warta wyprawki – jestem przekonana, że ten teren będzie się rozwijać – mówi Renata Kaznowska.

Umowę na projekt stacji C5 o roboczej nazwie Wola Park i C4 Powstańców Śląskich, które powstaną w ramach drugiej fazy rozbudowy II linii metra w kierunku zachodnim, podpisano w listopadzie 2016 r. z konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Według zapowiedzi do końca roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ostatni odcinek II linii. Metro spokojnie czeka na KIO

Prawo & Finanse

Ostatni odcinek II linii. Metro spokojnie czeka na KIO

Witold Urbanowicz 27 czerwca 2017

Ostatni odcinek  metra. Mocne zarzuty ILF-u wobec wyniku konkursu

Prawo & Finanse

Ostatni odcinek metra. Mocne zarzuty ILF-u wobec wyniku konkursu

Witold Urbanowicz 23 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5