Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Powstaną nowe zadaszenia na stacji Centrum. W nawiązaniu do pl. Centralnego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi postępowanie na projekt nowych zadaszeń północnej głowicy stacji metra Centrum. Mają one być docelowo wkomponowane w zabudowę zamykającą od południa powstający plac Centralny.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy zadaszeń w głowicy północnej stacji metra Centrum. Chodzi o trzy zadaszenia klatek schodowych i jednego wiatrołapu windy – od strony przebudowywanego, w ramach Nowego Centrum Warszawy, pl. Defilad. Obecne półkoliste zadaszenia, typowe dla lat 90., wykazują duży stopień zużycia. Zostały one wybudowane jako „tymczasowe” w związku ze spodziewaną rychłą zabudową okolic Pałacu Kultury i Nauki, która po dziś dzień nie nastąpiła.

ZTM oczekuje „prostych, lekkich i neutralnych w formie zadaszeń”. Pożądana jest „lapidarność formy architektonicznej”. Mają to być prostopadłe formy, z wkomponowaniem w kontekst miejsca. Zamawiający zaleca nawiązanie do zadaszeń ze Szwedzkiej, Targówka Mieszkaniowego i Trockiej, które są geometryczne w formie, z dużą ilością przeszkleń oraz charakteryzują się zastosowaniem betonu architektonicznego oraz malowanej na kolor antracytowy stali. Projektant ma przedstawić wariantowe formy – z uwzględnieniem przyszłej zabudowy (to jest dopuszczenie obudowania zadaszenia bądź potraktowania zadaszeń jako tymczasowej struktury).

Zamawiający wymaga wymiany zewnętrznych okładzin ściennych, a od wewnątrz wymiana powinna ograniczać się do minimum, by ingerencja w obecny wystrój stacji była jak najmniejsza. Wymienione mają być też kostka brukowa oraz kratki odpływowe. Projekt ma objąć także grzybek wentylatorni metra.

Oferty poznamy w połowie sierpnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 270 dni. Obejmuje to wykonanie koncepcji i ich uzgodnienie z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego, a także uzyskanie prawomocnych pozwoleń na realizację prac. W ramach opcji przewidziano nadzór autorski nad realizacją prac.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij