Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Powiśle przebite. Można przejść z Woli na Pragę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-03-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Powiśle przebite. Można przejść z Woli na Pragę
fot. WU
Dzisiaj (26 marca) w nocy budowniczowie metra przebili jeden z trzech łączników na stacji C-13 Powiśle (Centrum Nauki Kopernik) pod tunelem Wisłostrady. – Oznacza to, że można już przejeść pod ziemią cały odcinek od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego – mówi Mateusz Witczyński, Rzecznik wykonawcy. Do wykonania pozostają jeszcze tunel środkowy i południowy.

Budowniczowie przebili w nocy północny 38-metrowy łącznik – w rejonie, w którym w sierpniu 2012 r. na teren budowy przedostał się nawodniony grunty spod tunelu Wisłostrady. – W tej chwili wykonana jest jedna trzecia przekroju między zachodnią a wschodnią częścią stacji. Prace przebiegały bez problemu, nawet trochę szybciej, niż planowaliśmy – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy AGP Metro. Obecnie w łączniku północnym wykonywane są zbrojenia pod docelową obudowę łącznika (za tymczasową obudowę służą ramy z betonem natryskowym).

Zanim prace przy budowie łącznika mogły być wznowione po wspomnianej awarii, wykonawca musiał zabezpieczyć powstałą pod nim pustkę i wzmocnić grunt za pomocą iniekcji cementowych i chemicznych. Następnie grunt w miejscu prac był mrożony za pomocą ciekłego azotu, następnie temperaturę podtrzymywano za pomocą solanki. – Dopiero po wykonaniu wszystkich trzech łączników instalacja podtrzymania temperatury zostanie rozebrana, a grunt rozmrożony – mówi Witczyński.

Obecnie prace prowadzone są na głębokości ok. 20 metrów – peron będzie znajdować się ok. 19 m pod powierzchnią terenu. Jak dodaje Mateusz Witczyński, tunel południowy, którym pociągi będą jechać na Pragę, jest wykonany w 2/3, natomiast środkowy tunel w miejscu peronu powstanie w ostatniej kolejności – wtedy też hala peronowa będzie w tym miejscu scalona w jedną otwartą przestrzeń.

Wykonawca nie wyklucza jeszcze niespodzianek, choć ryzyko ich wystąpienia zostało zminimalizowane. – W przypadku tej stacji jest wyjątkowo nieregularna budowa gruntu. Nie można powiedzieć, czy na którymś z łączników panują trudniejsze warunki. Na każdym z nich są miejsca, które są bardzo trudne. Dlatego też wykonywaliśmy iniekcje niskociśnieniowe (cementowe i chemiczne), stąd też grunt w tym miejscu nie jest naturalny – wyjaśnia Witczyński. Jak dodaje, wszystkie łączniki powinny być przebite do końca maja br.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5